Högtidsdagar!

December är en månad fylld av dagar värda att fira. Den kommande julhelgen med familjen samlad är ju en högvinst, men även idag känns det fint att blicka tillbaka till det allra finaste luciatåg man kan få uppleva som förälder. 


Sötaste barnen med kaffe på sängen! Lucian är koncentrerad och tomten ser ut att undra om det inte är klart snart... Hjärtat svämmar över! <3


Hjärtat svämmar över hela tiden. Bläddrar i albumet och blir lycklig gång på gång. Oj, vad jag älskar er Oskar och Emilia! Nu får ni skynda er hem.
 
Ja, man får glädja sig åt det man kan dessa dagar. Fick avslag på min ansökan till Kulturrådet så några extrapengar kommer inte att ramla in. Men jag har ju åtminstone ett halvtidsjobb så jag ska inte klaga. Det är dessutom ett väldigt roligt producentuppdrag och kollegorna fantastiska!  Tidigare i veckan hade vi uppstart inför nästa års Berättarfestival - och har man det på självaste Nobeldagen blir det med pompa och ståt!
 

Paljetter och krimskrams på!


Ja, alla hade piffat ordentligt och till nästa år ska Robert och Jonas få en paljettfluga... 


Har också skrivit och förberett en lucka till Västerbottensteaterns julkalender tillsammans med Jonas och Lillemor. Riktigt roligt och en ovanligt kreativ fredag. Elden på bilden har en central plats och 19 december får ni se och höra resultatet. 

Det är mysigt att sitta inne och kura då vädret är så grått. Jag är ute varje dag för att tanka kraft under den korta tid det är ljust. Det har kommit ett tunt lager snö och det lättar upp. Tidigare i veckan började jag fundera på att vårkratta...


Det är ju helt sjukt med barmark nu. Men, men... nog kommer snön! 

Och medan jag och maken motionerar så lägger Snurre all kraft på stretching... Han är ständigt familjens vinnare!
 
Nu blir det mer skidskytte! Vi hörs!