April kom med sol och boktips!

Mer än lovligt ledig men inte blir det särskilt mycket gjort... Jag bloggar inte ens mer än en gång i veckan men är givetvis glad att det ändå är så många som läser! :)

April började på bästa sätt! Solen har varit en sådan stämningshöjare och i onsdags fick jag sällskap av bästa maken till Umeå för att banda TV igen. Det är så roligt och stimulerande! Med givna teman får man lov att kliva lite ur sin comfort zone och läsa böcker man kanske annars hade missat. Nu hade jag iofs önskat andra världskriget då jag tycker att det är en så intressant historisk period. Det är också grymma händelser vi aldrig får glömma.


Glad och pigg i studion innan direktsändning! Jo, programmet sänds direkt under Coronakrisen då man måste vara beredd på att det eventuellt händer akuta saker. Men vi bandar ju alltid som om det vore direkt så för oss medverkande märks ingen större skillnad.


Underbare kocken Anders Samuelsson i köket för att fixa vegetariska vårrätter!


Och här är vi med bästa Beppe och Linda från Plus-redaktionen! Fast ska man ta en sådan här gruppbild nu?


Den borde väl för säkerhets skull sett ut så här? Men alla är väldigt noggranna, det städas frenetiskt och handspriten flödar.

Mina boktips 1 april:
  • Jägarinnan av Kate Quinn​
  • Hitlers död av Luke Daly-Groves​
  • En dag i Ivan Denisovitjs liv av Aleksandr Solsjenitsyn​

Och Anders serverade bl a den här varma kålsalladen med nobisdressing som var helt ljuvlig! Här har ni receptet: Ljummen kålsallad
 
Mätt och belåten åkte jag och maken hem för att se programmet. Man vill ju veta om man gjorde bort sig... haha! Gick in på SVT Play, använde mikrofonen för att söka fram "Go'kväll" och fick detta till svar:


"En god kväll önskar jag dig också..." Hahaha! Det tog en stund men till slut kom faktiskt programmet.

Resten av veckan har ägnats åt producentjobb och förberedelser inför den kommande "Berättarfestivalen 2020" 12-18 oktober. Idag är det dock söndag och ledig dag! Vi startade upp med en härlig långpromenad längs det som tidigare varit skidspår här på Morö Backe. De har smält bort och blivit perfekt skare att gå på.


Hemma igen och sen frukost i uterummet till den här fina solen!


Ja, jag ser lika nöjd ut som jag känner mig! Älskar att läsa i solen och man får ju försöka kompensera att vår resa till Kroatien hela familjen i maj nu är inställd... Tråkigt, men vi hade det på känn och får planera nya utfärder tillsammans med barnen.


Utelunch blev idag parisare på lilla grillen! Det ser ut som om de brinner upp...


...men blev perfekta! Glad man! :)

Avslutar med ett par nostalgibilder:

Här som hårmodell på Design 2000 - fixad av Aina Meijer! Johnaz Bäckman tog bilden och året kan ha varit 1982?
 
1986 började jag dock på Västerbottensteatern och här hittade Mia en gammal bild på oss från en Kickoff i Storforsen. Kan ha varit 1994. Väldigt unga var vi och väldigt roligt hade vi!

Nu håller solen på att vika av från min utsiktspunkt så jag får nog gå in och fortsätta städa garderober. Började igår och det behövs... Snart är det vår överallt!