Ute på nätet...

Det blev en fullsmäckad vecka med vackert väder och mycket jobb! Mellan uppdragen har jag också hunnit surfa lite. Ja, vara ute på nätet alltså...


Ett rejält sådant... Här börjar man ju undra hur skaparen ser ut?


Huga! En riktig bjässe... Fick lite rysningar när jag kollade bilderna. Sådana här gånger vill man inte vara en fluga på väggen...

Det var i alla fall en djuriskt fin dag och vi hade gott om besökare på tomten:


Husekorren skuttade också förbi!
 
Men jag jobbade som sagt var en hel del och har bl a förberett mina filmtips inför tisdagens "Go'kväll". Den här hösten ska jag tipsa om kommande biofilmer och ge tips på streamat. En utmaning som jag inte kunde tacka nej till. 

Jag gillar ju utmaningar så den här helgen anmälde jag också mig frivilligt till frukostfix på ett konvent lördag och söndag morgon. När klockan ringde 06.30 ångrade jag mig en aning - men kom mig upp och iväg. Har man lovat vänner att ställa upp med lite service får man inte svika. Och det blev fina och givande dagar!
 
I fredags berättade jag om Edinburgh på vårt Rotarymöte och hann även med möte om en kommande konsert som jag ska producera i januari. Mycket roligt på gång!
 
Laddade batterierna gjorde jag i onsdags när jag åkte till Önnesmark med maken och lillebror Roland. Ulf skulle plantera skog och jag och Roland gå ut i svampskogen. Nu undrar ni kanske hur det gick med kryckor och plaststövel? Jaa, kanske inte min smidigaste runda men det blev några kilometer och lite gula kantareller!


Kaffe och mackor i "Vikaänget"! Aldrig smakar fika så bra som ute i naturen.


Bästa Roland hittar i svampskogen och jag fixar mackor. Ett bra byte!


Det är fint att återse sina barndoms marker och imorgon ska någon av jägarna sitta i tornet här ute!


Vi lämnade maken med granplantorna... Det här är ingen drömsysselsättning för någon av oss - men har man avverkat skog är det bara att hugga i.
 
Och vi hade turen att hitta några guldklimpar i skogarna... Jag ääääälskar kantareller och är så nöjd! Det blir garanterat fler svängar men nu får älgjakten ta över skogarna ett tag.


I torsdags var det dags för Rekoring igen och jag kom hem med massor av grönsaker och ost från Svedjan. Deras Löpeld är helt fantastisk! Att få laga middag direkt med fantastiska råvaror är en höjdare.

Fick även en bild av min reskompis Maria som har full koll på pocketnyheterna på Akademibokhandeln:
 

Nu finns jag på riktigt två gånger... haha! Frida Moistos deckare var riktigt bra!


Har också fått Susanne Boll's senaste deckare och där bifogas en förpackning näsdukar... Kan bli en sorglig thriller? Ska läsas! Vi träffades också på SVT och jag gillade hennes förra bok skarpt.

Nu har jag läst James Oswalds "Flickoffret" (finns på pocket) som utspelas i Edinburgh mitt under brinnade Fringefestival. Så roligt att nu känna till de olika platserna i boken. Sjukt spännande och väldigt välskriven!

Om jag har jagat runt den här veckan så är det andra som tagit det softare:
 
Snurre... relaxing! Har har fått en ny och lurvig kudde som gillas skarpt.
 
Tror att jag ska ta plats bredvid honom ett tag. Risken är att jag somnar men det är smällar man får ta... Tjolahopp!



#1 - - Amanda j:

Ser ut som spindlarna som bodde hos oss i sommar! Var i alla fall gul korsspindel 😳😱

Svar: Riktiga tjockisar... 😫
Monica Lindgren