Värsta bästa veckan...

Jag älskar ju mitt jobb och tycker verkligen att varje dag är en gåva - men den här veckan har varit hysteriskt välfylld... Därför är det skönt att börja denna lediga söndag med en härlig promenad i ett soligt, friskt och krispigt Skellefteå!
 

Älskar det här! Och att kunna gå som vanligt är en underskattad glädje...

Repetitionerna med "HasseåTages Julafton" har gått bra, även om allt inte sitter ännu för min del, men vi har tid kvar och övriga ensemblen är fantastisk så det kommer att bli kalasbra! Första akt har blivit omstuvad och fått lite kortning så det känns som om det här blir en ännu bättre föreställning än den som gavs förra året. Andra akt med Karl-Bertil Jonsson är fortfarande helt ljuvlig!

I torsdags började jag med att rigga dekor, sedan repade vi, dansade tango och sjöng för full hals tills det var dags för mig att smita iväg och spela "Café på turné" som lunchföreställning i teatercaféet. Gick bara fint och efter en tallrik soppa repade jag vidare med ensemblen tills vi skulle fixa i ordning inför nästa föreställning kl 18.00... Gissa om jag var trött när jag kom hem efter detta 12-timmarspass?


Men som ni förstår omger jag mig bara av idel stjärnor och Saga är verkligen en sådan! Hon levererar alltid och det är så kul att spela tillsammans. <3

Fredag blev nästan en lika hektisk dag med genomdrag av HasseåTage och sedan lunchföreställning. Den senare blev dock så galet kul med härlig och uppsluppen publik! Tack alla fina!

Ja, vi var nog lite crazy vi också... haha!
 

Fredagen avslutade sedan med en tur till graven - man vill ju att det ska lysa den här speciella helgen. Maken åkte till Lövånger och tände ljus på gravarna där så alla de våra har fått tankar och hälsningar. 

Sedan hem för att varva med att sy gardiner till sonen, lägga upp byxor till mamma och installera ny TV-box och internetleverantör... Det här är INTE något man ska göra när man är trött efter en hektisk vecka! Haha! Nej, jag blev inte arg men var tvungen att ringa och fråga bästa Peter ett par gånger tills vi fick besked från Telia att A3 inte släppt vårt abonenmang... Inte konstigt att ingenting gick som det skulle. 

Det mest kritiska var ju makens sportlördag men tack vare play-tjänster löste sig allt till det bästa och jag kunde åka till Luleå på turné med Profilteatern och "Räkna med mord". Innan dess hann jag med ett besök till mamma som blev glad över nya brallor i rätt längd.


Gardinerna till Oskar och Emma blev klara och jag tycker att tyget och kuddarna från Spira är så snygga. Packade med allt i turnébussen och mötte upp dem för leverans utanför Statt. Hoppas att det blev fint i nya kontoret!

Efter att vi packat in dekoren på Stadshotellet var det bara att göra sig i ordning för ännu en föreställning. Jag har verkligen fått kasta mig mellan olika manus men det har gått riktigt bra att omfokusera.

Igår hängde Tobias dotter Noomi med oss på turnén och hon ritade även av ensemblen. Tycker att vi blev ursöta!

Vår mordgåta är en lång föreställning så vi var inte klara förrän 22.30 och då rasade jag i säng. Idag blev det frukost och tidig hemresa vilket gör att jag får en heeeeel söndag att spendera som jag vill. Njuter av både väder och vila! Om ni inte stuckit ut näsan ännu - gör det. Ljuset är fantastiskt!