Solig midsommar!

Vilken solig och fin midsommarafton! Det blev firande hela dagen och jag började med att hämta upp mamma som dagen till ära tagit på sig Västerbottensdräkten.


Här har vi kommit fram till Bonnstan' i god tid innan allt drog igång.

Jag skulle väl också haft dräkt igår - men av någon anledning har livstycket på min Lövångersdräkt krympt sedan jag sydde den för snart 40 år sedan... haha! 


Mamma var desto finare där hon satt och spanade efter bekanta ansikten.


Och visst fick hon träffa fler uppklädda besökare! Här en bekant från Anderstorpskyrkan. Nu spelar det inte så stor roll för lilla mamma om hon känner folk eller inte. Hon pratar med alla ändå... :)


Och några minuter senare var midsommarstången på väg upp och från alla håll och kanter strömmade det in människor.


Folkligt, festligt...


...och fullsatt med sommarklädda firare!


Mamma njöt av att följa dansen på nära håll och sjöng med i alla visorna - och när det blev för varmt i solen funkade vårt medhavda paraply som solskydd.


En härlig start på dagen men efter ett par timmar var mamman trött och fick åka hem och vila.
 
Själv laddade jag om för nästa tillställning och trodde nog att jag skulle få åka ensam då maken varit sjuk hela veckan - men i sista minuten kastade han sig i duschen och bestämde sig för att hänga med. Kul!
 

Och här har vi kommit fram till Mjövattnet och Brettschneiders mysiga stuga!
 
Sommarfin Marika häller bubbel i glasen! Därefter bjöds vi på massor med god mat och dryck i trevligt sällskap.
 

Matjesilltårta, nubbar, färskpotatis och olika sillsorter inledde...


...och sedan följde grillat med goda tillbehör. Det blev tummen upp från alla - inklusive grillmästarn' själv. Supergott!


Och vädret var ju bara helt fantastiskt fint! Vi såg molnen komma men de hade inte kraft att täcka solen som verkligen var på vår sida.


Mörkt men ändå ljust!


Midsommarklappspelet var stort i år... haha!


Och kvällen avslutades med kaffe och dessert ute på flotten i Fäbodträsket!


Vit chokladpaj med jordgubbar... Sååååå smarrig! 

Vi kappsjöng lite med andra flottar och avslutade med att paddla oss i land. Ja, motorn gav upp strax innan oss... haha! 
 
Tusen tack Marika och Per-Erik och hela gänget för en supertrevlig och väldigt god kväll! Maken är friskare idag så vi har t o m kommit oss ut på en blåsig promenad. Allt löser sig och nu tror jag att jag så smått ska börja semestra!




#1 - - Niklas Myhr:

Tack för en vacker bildkavalkad med kärleksfulla beskrivningar, glad fortsatt Midsommarhelgsönskningar från Rosvik!

Svar: Tack och detsamma till er! Ljuvliga dagar! <3
Monica Lindgren