Jobb och gala!

En sån där jobbvecka... Långa dagar och mycket fix. Fick påminna mig om att jag precis haft semester och då gick det bättre... Haha! Men man blir ju trött i alla fall.

Det roligaste med veckans jobb har självklart varit att Oskar kom hem och jobbade som galafotograf. Att få ha sina barn med på jobb är en ynnest. Maken har dessutom varit mitt alltiallo och jag har fått ovärderlig hjälp!. Stort tack familjen! <3

Tack vare sonen är dagens bloggbilder också ovanligt bra!
 

Förberedelser in i det sista och här väntar vi bara in gästerna!


Många hade styrt upp sig rejält och jag ville inte vara sämre. Lite paljetter är aldrig fel.


Nordic Lights egen filmkung var sammanbiten i kön - men han laddade nog bara för galan - och priserna!

Bubbel for everyone!


Mingel och canapéer utomhus i det underbara sommarvädret!


Väldigt roligt var det också att jag lyckades engagera Unghästen som både improviserade och bidrog med klassiska filmscener i ny tappning. Sjukt bra jobbat Niklas Larsson Lirell, Matilda Kjellmor och Mattias Kågström!


Och bästa maten stod naturligtvis Pär Johansson för! Här är han lite avslappnad innan middagen ska börja.
 
Väl inne väntade galafotografering och här lyckades Matilda fånga både mig och Oskar i fotohörnan!
 

Alla var supersnygga!


Och maten var inte bara snygg utan också otroligt god! Det grillades och wokades ute för att sedan levereras direkt till buffébordet... Mums!

Middag, filmfrågesport där Kim Karlsson såg till att hans lag kammade hem storslam! Inte helt oväntat... Han rättade t o m årtal på en av mina frågor... haha!


Och Niklas och Matilda gjorde obetalbara filmtolkningar. Här en scen ur Pulp Fiction som ni aldrig sett den...


Sedan väntade gala med nomineringar och premiering av fantastiska insatser. Otroligt kul att få lyfta personalen!


Ja, ni ser ju att jag trivs med uppdraget!


Som Galapetter hade jag bästa kollegan Gala-Peter som bistod med priser och domarinsatser. Ja, när han inte sjöng alltså!


Glada vinnare fick hålla tal!
 

Peter och Mia stod för pausunderhållning med Shallow ur en av förra årets stora filmer. Inte ett öga torrt...


Mr Movie himself tog hem Årets Replik och var strålande glad!


Fantastiskt trevliga och glada människor gjorde festen till en härlig tillställning.
 
Bästa bandet med Andreas Grenholm, Tobias Kågström, Peter Löwgren och Mattias Kågström skapade otroligt svängig avslutning tillsammans med sångarna Mats Bergqvist, Peter Fjällström och Mia Sommar! Ni är fantastiska hela bunten och det är så roligt att ha er med!
 
Stort och varmt tack för förtroendet och till alla som bidrog till en lyckad kväll! Idag har vi röjt och städat (jojo, det är glamoröst nästan hela tiden...) och avrundat med middag i uterummet. Så skönt att allt klaffade även om jag saknade min bundsförvant Lisa som tyvärr inte kunde vara med då nyfödda bebisen helst ville ha mamma hemma. Men vi tar igen det nästa år!

Imorrn åker jag och Kågis till Nolbyn, Lövånger för att spela "Lyckligare nu" i Lasses Lada. Ombyte förnöjer och nu är det dags för föreställning nr 85... Så tacksam!