Vilket party och vilken värme!

Vilken magisk sommarvärme vi har! Jag njuter till max och önskar bara att jag också fick bada - men hälvetet gör att det får bli kalla duschar istället. På fredag har jag fått tid på ortopeden för att se om allt är ok och jag hoppas att läkningen går som den ska. Nu har jag kämpat med min "stövel" i 11 dagar och 45 återstår. Tålamodet prövas...


I söndags hade jag dock det stora nöjet att få vara med på en helt fantastisk 50-årsfest! Inte många gånger man går på party i shorts men det var varmt... 


Födelsedagsbarnet var Peter "Wiking" Wiklund och han hade bjudit in alla sina fina och musikaliska vänner till en fest som var till brädden fylld av kärlek!


Det var många som gjorde covers på hans gamla låtar och först ut var Saga och Hans som lockade fram ståpäls hos alla!

Sedan radade gratulanterna upp sig:

Carro Miskovsky!
 

Grabbarna i Pistvakt hade skrivit en ny text till sin "bokardjävel" och inte ett öga var torrt...
 

Wiking fick givetvis ta plats på scenen ideligen och är en given medlem av bandet "Pjäx Pistols"! 
 

2-4-6-8 Bäverhojt! Vilken galet skön stämning!
 
Wikings gamla barndoms- och musikkompisar hade gjort bildspel med filmer från deras allra första framträdanden. Fantastistkt!
 

Och Stefan Gunnarson gjorde en riktig kärleksförklaring!

Gamla kompisen Gerhard Stenlund plockade upp hela gamla bandet "Brand new bag" och Wiking fixade sången galant. 

Wikings enda konkurrent när det gällde uppmärksamheten var Jörgen som hela tiden fick högljudda JÖÖÖÖÖÖÖRGEN-rop från publiken. Ja, även från mig. Jögga säger att jag är den enda som skriker nykter... haha!
 
Det här var den mysigaste, varmaste och mest kärleksfulla fest jag varit på! Alla ville bara geeee kärlek och göra sitt bästa för att allt skulle bli lyckat. Det har nog aldrig varit så här varm och go' stämning på Verandan tidigare. Åtminstone inte en söndag... Grattis igen unge man och välkommen in i vuxenvärlden! 

I övrigt så läser och solar vi, rensar lite i garderober när vi orkar och lagar och äter god mat i uterummet under ljumma kvällar. 


Igår hälleflundra i foliepaket på grillen som smakade ljuvligt!
 

Idag grillade färska korvar och melonsallad. Inte helt fel det heller.

Vi äter över huvud taget mycket meloner och det är både läskande och gott. Har jag tur så kommer också maken ut med lite glass på en stund... Jag har ofta väldigt tur! Idag frågade jag maken om jag börjar vara så mager att revbenen syns och då spillde han ut kaffet... Hahaha!

Njut och ha det bäst alla! På fredag väntas värmerekord och då ses vi på Nordanå för sommarens stora konsert!