Återhämtning

Skön söndag med ledighet och återhämtning. Efter några intensiva speldagar med "HasseåTages julafton" känner jag mig lite trött - men definitivt också sugen på fler föreställningar. Det har dock inte blivit många lediga dagar de senaste månaderna så idag tar jag mig verkligen i kragen och tvingar mig att inte göra så mycket. 
 

En skön promenad i det vackra vintervädret har det dock blivit. Motion och frisk luft är ju en av mina bästa påfyllningar av kraft.

När jag rör på mig mår jag bra i hela kroppen och jag tänker att det också har blivit viktigare med åren. Kanske beror det på att man blir äldre och inte längre får något gratis. Jag fick dock en bild av Mikael Marklund på Norran som visade att jag en gång i tiden har varit en god löpare...


...i ungefär två minuter... hahaha! Det här loppet minns jag och det måste ha varit i början av 90-talet då jag också var otroligt smal. Idag har jag fler kilon att bära på men mår som helhet så mycket bättre. Tror att det var maken tog bilden. 

Han har för övrigt haft fullt upp här hemma då jag vaknade i fredags till ljudet av motorsågar...


Hoppla! Alla stora barrträd på framsidan är nu ett minne blott...

Vi fick god hjälp med avverkningen och det är imponerande att titta på människor som kan hantverket!
 

Mycket barr så här till jul... haha!


Maken kommer inte långt efter och nu har han på ett par dagar röjt bort allt ris och kört hur många lass som helst till återvinningscentralen. Otroligt bra jobbat! Till våren ska det planteras nytt och kanske barrväxter som inte blir riktigt lika stora.


Idag startade jag också upp dagen med att få finbesök av kusin Marlene! Så roligt att ses och surra ikapp. Blod är ju som bekant tjockare än vatten och trots att vi inte ses så ofta är det bara att fortsätta där man slutade senast. Tack för titten! 


Vi bestämde oss för att fortsätta vara unika båda två och dagens almanacka passade perfekt!

Nu blir det skidåkning för hela slanten och jag är en utmärkt åkare - från TV-soffan... haha! Ha det gott alla! 



 
#1 - - Marlene:

Tack själv finaste du! 🌷 Så roligt att få träffa er lite

Svar: Kramar! ❤️
Monica Lindgren