Däppt i däsan...

Jag brukar sällan och aldrig vara förkyld - men man ska tydligen aldrig säga aldrig. Nu rinner snoret och jag känner mig rätt "däppt" i hela skallen... Men jag ger det ett par dagar och sedan räknar jag med att gå för fullt igen. 

Annars har veckan varit utmärkt på alla sätt. Solen har tittat fram och mamma skulle säkert säga att jag klätt mig för lite och därför blivit förkyld... 
 
Nåja, måndag morgon började vi med att gräva fram husbilen från vintervilan - ja, snöras från taket gjorde att vi fick ett ordentligt motionspass innan isen framför skjutdörren var borthackad - men är man två tjurskallar så ger man sig inte. Nu står den på uppfarten igen och laddar för nya utfärder! 
 
Sedan har det varit möten och förberedelser inför kommande event och skrivtid för mig och Saga som nu planerar för premiär i maj av "Café på turné - En biblioteksshow från A till Ö". Det ska bli sjukt roligt!
 
I onsdags bandade vi vårens sista "Go'kväll" och jag fick glädjen att återigen träffa min idol Elaine Eksvärd som är en galet bra retoriker och en fantastisk människa! På tisdag 9 april kan ni se programmet som ju handlar om en del tuffa frågor.
 

Bästa Elaine är en stjärna och har hunnit både skriva böcker och bli trebarnsmamma sedan vi sågs sist. 


Glada och lite crazy tillsammans med Beppe i bakgrunden! Haha!

Igår åkte jag till Västerbottensteatern på lunchen för att se Kågis och Göran Hansson i deras föreställning "Har du tid?". Såå fin!
 

Kågis har tonsatt några av Görans fina dikter och det resulterade i en hel del musikaliska guldkorn! Stor musik i en liten föreställning som lockade många. Riktigt roligt att se! Stort tack!

Eftermiddagen ägnades åt manusbearbetning tillsammans med Saga och sedan kände nog kroppen att jag kunde koppla av för då kom förkylningen som ett brev på posten... 

Men lite god fisk lättade upp aftonen och nu har maken hittat en glömd toblerone... Hoppla, det blir nog en bra kväll i alla fall!
 
Imorgon ämnar jag ta mig ned till Nordanå då framtiden ska säkras för teaterfamiljen Lindgren. Finaste systerdottern My ska stå på scenen och det vill jag verkligen inte missa! Trevlig helg på er alla!