Back again!

Nu börjar jag äntligen känna mig hyfsat frisk. Det känns som om jag har snytt ut halva hjärnan men de stackars celler som återstår tycker i alla fall att det börjar vara hög tid för en kombinerad promenad/löptur igen.
 

Piggade upp mig med nya tulpaner och blåbärsris. Älskar våren på alla sätt!
 

Det här ljuset blir man ju bara helt lycklig av. Lite varmare temperaturer är kanske önskvärt men det kommer. Så länge nätterna är kalla hinner inte heller utejobbet tina fram. 
 
 
Det har inte varit så mycket rörelse de senaste dagarna - mer vila och mat... haha! 
 

God entrecôte i helgen med lite karamelliserad lök och rotsaker och i afton en snabb paj som blev jättegod!
 

Den ser inte så märkvärdig ut - särskilt inte när vi hade börjat ta för oss innan jag kom på att jag skulle dokumentera... Jag skriver om mat i bloggen mest för att jag själv ska komma ihåg vad det var jag hittade på...
 
Det blev lite kylskåpsrensning. En färdig pajdeg fylldes med lax i kuber som fått ligga och gosa till sig med dill och kryddor, räkor, smörfrästa morötter och purjo i strimlor, vb-ost och en äggstanning med mer ost och lite grädde. Nej, det var kanske inte den magraste anrättningen men jag säger väl som min pappa sa när han hade cravings efter fett och socker;  "Jag behöver näring..." Haha!
 
Det roligaste som hänt den här veckan är väldigt glädjande repetitioner tillsammans med Saga! Vi har kört igenom föreställning och det känns väldigt roligt. Ser fram emot premiär på Skellefteå Stadsbibliotek under maj månad. Återkommer med mer info!
 
Och gårdagens Go'kväll blev ett så fint och viktigt program om svåra frågor. Jag är glad över att jag fick vara med i den här diskussionen - och särskilt över att få dela studio med min idol Elaine Eksvärd. Hon är en stjärna på så många olika sätt! Och fina Helena Fjellström som delade med sig av berättelsen om dotterns bortgång. Så starkt! Beppe ledde laget med glans och nu är det färdigtipsat om böcker för mig den här våren. Men läsningen fortsätter!
 
Ha en fin kväll alla!