Nya historier

Det finns så många historier värda att berätta att jag nog måste dra igång ett nytt projekt! Jag blev väldigt inspirerad när vi på fredagens Rotarylunch hade besök av Robert Herrala från Nordiskt Berättarcentrum.
 

Robert in action! Nordiskt Berättarcentrum är numera en avdelning inom Västerbottensteatern och jag gillar när mer globala verksamheter har sin bas i Skellefteå! Har också en idé som jag ska börja skriva på och det känns som en viktig och rolig historia. Bara att börja då...

Dessutom har jag varit hos mamma (och fikat tre kaksorter vilket måste betecknas som ett minimum om man stannar längre än en kvart... haha!) och sytt upp nya gardiner och hon blev så nöjd.


Strykband is the shit när man inte orkar dra fram symaskinen så nu sitter de nya uppe. Tog fram en ljusstake så att det åtminstone kommer lite nytt ljus även om gardinerna inte direkt skriker jul...

Köket fick lite gamla päron och de passar bra även i advent. Mamma hade nog tänkt att jag skulle byta i alla rum men det fick räcka så här idag. 
 
Nu har jag varit en sväng till revisorn och skrivit under bokslutet. Mitt eget aktiebolag har nu överlevt i tio år och startades när jag åkte på behandling 2008. Det var kanske ett vågspel men så här i efterhand vet jag att det var rätt beslut då jag också hade något mer att kämpa för. Jag är ju en driftig tjurskalle så glädjande nog överlevde både jag och bolaget. Så här frisk har jag nog aldrig känt mig och det är otroligt skönt!
 
Därför blir det bra att dra igång lite nya saker. Föreställningen "Tillsammans" som jag gjorde med många fina vänner i december 2017 skulle få en uppföljare det här året men min opererade fot gör att jag nu flyttar fram den till 1 februari. Det kommer då att bli ett samarrangemang med Rotary där överskottet går till Polio Plus. Känns riktigt bra!

Så här kommer det att se ut om jag ror allt i hamn (och det kommer jag givetvis att göra!). Det tillkommer medarrangörer men de är inte spikade ännu. Biljettsläpp sker första advent så det blir en fin julklapp som gör gott!
 
Men nu ska jag återgå till skrivandet. Nya idéer och lite påläsning av text inför helgens föreställningar i Umeå av "Räkna med mord" med Profilteatern fyller resten av veckan. Har jag förresten berättat historien om när jag och maken i vår ungdom hittade en död tant i skogen? Nähä... då får jag kanske ta med den också. Det finns så många historier värda att berätta!