@home!

Fina turnédagar avslutades med föreställning i Örnsköldsvik igår. Kände mig laddad tack vare en soft och solig dag - smart att ta det lugnt då jag inte var hemma i Skellefteå förrän på morgontimmarna. 


Macka och vatten i solväggen innan avfärd! Skönt var det också att mina fina kollegor körde tur och retur Umeå-Ö-vik så att jag kunde vila. 


Och vi kom fram till världens utsikt över stan! 
 

Åt båda hållen kunde vi se låååååångt längst efter Höga Kusten!


Om jag visar utsikten från det här hållet förstår ni kanske att vi var uppe på Varvsberget och härifrån ser inte ens hoppbacken ut att vara särskilt hög. 
 

Fast jag tror att jag ändå passar... Höjder har aldrig riktigt varit min grej.

Om utsikten var storslagen så var logen istället desto mindre...


Vi fick turas om med ombyte och smink för att inte stå på varandra - men allt går ju bra när man är vänner. Det riktiga bakslaget var att vi höll till vägg i vägg med köket dit dörr saknades och ventilationen nog inte ens var påtänkt... 


Tur att man kunde gå ut på baksidan och njuta av utsikten... Haha!


Men jag ska inte klaga. Det blev en fin kväll med god mat och glad publik som var väldigt nöjda!

Innan 23 började vi rulla norrut och själv fortsatte jag från Umeå ända hem. Med adrenalin i kroppen håller man sig pigg och jag hann ju höra den spännande omröstningen i Eurovision där publikrösterna avgjorde till Israels fördel. Om låtarna har jag inga åsikter men det är, som någon sa, ofta mellanakterna som är bäst...

Skönt var det i alla fall att se Skellefteås skyline och landa i den egna sängen! 

Idag har ju sommaren kommit på allvar så det har blivit mycket tid utomhus! Ja, det gäller att njuta av varje minut då vädret snabbt kan slå om. Vi fick också fikafrämmande av Lars och Pia som kom med såååå många fina tips om sevärdheter och restauranger i Prag dit vi åker i slutet av maj. Stort tack och väldigt trevligt att ses!

Nu är svenska landslaget tydligen förstärkt med hackspetten från Kusmark så jag ska ta en dusch och avsluta dagen med att titta på hockey! Skönt att vara @home!