Gratismotion...

Man får gott om vardagsmotion den här vintern. Idag kom det väl inte så mycket snö men det blev ändå skottning då väghyveln varit i farten och lämnat rester... Bara att hålla undan om man vill att posten ska komma fram till lådan - och tacka för att man får höja pulsen en stund.


Vi har gott om snö nu. Fina gångar till baksidan...


...och lika fina tillbaka. Jag ska inte ta åt mig äran för det här då det är maken som håller undan det mesta men så här höga drivor var det länge sedan vi hade.

Gick också en lång promenad innan det var dags för dusch och jobb. Skön förmiddag - men jag längtar till måndag då Anki är tillbaka för hårda pass i Kasamgaraget! Känner mig i bättre form det här året och det kanske beror på att jag jobbar mer lagom och därför hinner röra på mig mer. Förra året hade jag jobb sju dagar i veckan från februari till och med juni och det blev en vår där jag gjorde avkall på motionen - inte bra i längden.
 
Igår skaffade vi oss dock lite extrajobb då vi skulle ta oss in i det garage där husbilen står uppställd. Den ska snart ut och vi ville sätta den på laddning så det blev till att både plumsa i djupsnö, skotta undan och hacka is för att få upp dörren. Men vi är ju två tjurskallar så till slut så... Idag har jag sytt nya överkast och det ska bli kul att ta ut den och testa allt!

Vi hann också med ett besök hos Per-Erik och Marika och det var så skönt att se att hon hämtat sig efter operationen! Så bra att hon också precis bakat bullar... Gott som tusan! Tack!
 
Nu väntar ett par mötesdagar och till helgen ska jag spela mordgåta igen med Profilteatern. Inte så mycket motion men väldigt roligt!