Semestertour!

Att vara bloggare i semestertider har sina komplikationer. Wifi är ibland alldeles obefintligt och jag har lagt upp samma inlägg flera gånger utan att få iväg det en endaste gång... Trrrrrråkigt! Ja, ännu tråkigare vore det förstås om man inte fick uppleva olika saker - men det är verkligen inte problemet. Vi har haft en magisk vecka och hunnit massor!

Vi inledde semesterturnén redan förra veckan då vi åkte till finaste syster Malin och hennes familj i stugan i Björkåsen. En superfin dag!


My hade tagit plats i solstolen!


Och Max hängde med maken ner till havet för att kolla in lite stenar.


Strålande väder, strålande syster - för övrigt en kvinna med egen serveringsvagn! Där hade det bullats upp med fantastiska lammfärsspett och...

...en blomkålstabbouleh som var hur god som helst! 
 

Efter denna goda lunch tog vi en promenad ner till stranden för att känna på vattnet. Härligt och ljummet! Så skönt att bada!


Glada och lite smågalna systrar tog även obligatorisk selifie! Notera gärna de fina stråna i bakgrunden... 


Lite solande blev det också. Max lekte i mitt hår och det ser faktiskt ut som om han letade löss eller nåt... 


...och hittade? Haha! 


Visade han upp dem för maken? Ja, det vet man inte... 
 

Nybadade och fräscha gick vi sedan tillbaka för lite kaffe och dessert.


Jordgubbar... Gott!


Finaste syrran och smarrigaste desserten!


Somriga och nybadade barn! Så härligt!
 

Lite pyssel i solen innan vi drog igång kubbspelandet!


Max och My hjälpte maken att ta fram spelpjäserna...


Ja, till slut så...


... blev det kubbstafett! Roligt och lite snabbare spel mellan två lag.


Nöjd Max! Lånade Malins bild som fick en helt annan färg men det är för sent att fixa nu. Kan jag få iväg det här så blir det bra.
 
Koncentrerad My! Vi gjorde vårt bästa och det blev jämnt på slutet men vinnarna blev...


...den här glada trion! Grattis!


Efter tornbyggande och mer kastande så tog vi en tur till hällorna.


Min blåbärsblå syster! <3


Och min utblickande man!


Fint där ute med så många olika stenformationer.


De blir liksom konstverk i sig.


Barnen hade dock hunnit ännu längre ut och det var så otroligt fint!
 

Jag kan ju sitta och titta på vatten som slår in hur länge som helst men till slut var vi tvungna att säga hejdå för att åka hem och packa husbilen. Tusen tack för en magisk dag!

I torsdags bar det så av söderut men det får jag återkomma till när uppkopplingen är på min sida!