I rörelse...

Vilken sommar - och vilken underbar vecka! Det är så härligt att ha barnen hemma och tillsammans med dem känna nyfikenheten, den där längtan efter att upptäcka mer! I måndags åt vi middag i uterummet och avslutade med ett parti yatzy - allt för att glädja modern... Haha!


Men vissa får ju yatzy på första slaget och jag erkänner villigt att jag inte vann...

Men vi ville göra något mer av den magiska kvällen, Oskar ville träna och Karin Boyes dikt får än en gång illustrera känslan:

"Den mätta dagen, den är aldrig störst. 
Den bästa dagen är en dag av törst."
 
Alltså fram med cyklarna och iväg mot Boda Borg och hinderbanan som ligger strax bredvid. Våra småcyklar är nog bra men det är kanske ingen större utväxling. Och jag som redan hade motionerat fick dubbel ranson - men det har jag ju aldrig sagt nej till.
 

Det blev dock barnen som körde en duell och jag hade fullt sjå med att hinna ta bilder. 

"Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd."


På väg ut ur första hindret ledde Emilia!


Men här hade Oskar gått förbi och redan svingat sig över rephindret. Emilia fixade det lätt men jag tror att det hade varit för högt för mig...


Här spurtar han mot målet!


Och 20 sekunder senare var det bara att utse segraren! 

"Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast."

Men föräldrarna ville också visa spänst på en gemensam hoppbild - som kanske inte blev helt lyckad...


1, 2 och 3... eller var det bara 1, 2, 3? 


Inte någon större bättring... Haha!


Vi cyklade vidare till utegymmet som ligger vid sjön bakom Vitberget. Fin tjej och fint ljus!

"På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång."

Mamman gjorde "lats-drag" eller vad det nu heter...
 

Oskar hoppade jämfota... värsta Stenmark!


Barnen gjorde sedan ett pass med 150 hopp... orka...


Det ser så lätt ut...
 

Vi testade också bänkpress och lite andra redskap. Jättefint gym och många besökare!


Armhävningar fick avsluta innan vi cyklade vidare!


Sist stoppet innan hemfärd blev Bouldersvampen på Folkparken där Oskar fick visa sina färdigheter. 

Jag fattar inte hur han höll sig uppe...
 
Otroligt härlig och rolig kväll med nya upptäckter och glada skratt! Älskar min familj och att vi fortfarande får göra så många roliga saker tillsammans! 

"Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."