Crazy week - del 1

Den senaste veckan har verkligen varit fullspäckad med arbete - men så galet rolig att jag varit tvungen att nypa mig i armen varje dag för att förstå att jag faktiskt både kan och får göra så här roliga event! För elfte året i rad har jag under en vecka tagit hand om ett företags gäster och detaljplanerat deras aktiviteter med transporter, måltider, middagar och aktiviteter - allt med en stor och härlig fest som avslutning.
 
När jag nu andas ut och blickar tillbaka känner jag stor tacksamhet - och summerar också den bästa veckan hittills. Jag trivs ju som fisken i vattnet men har också insett att jag nog är rätt bra på det jag gör. Alla har varit glada, haft trevligt, blivit sedda - och ingen har kommit bort. Så mycket kärlek!
 
Att jag älskar människor är ingen nyhet så att ta hand om, styra upp och vara social och serviceminded är något som kännetecknar allt jag gör. Det känns väl inte så märkvärdigt men en av föreläsarna, Lars Erlman, påminde mig om att fylla ryggsäcken med positiv input och det här tacket från honom var väl fint: 
 
"Tack för en fantastisk dag. Vilken härlig energi och personlighet, vilket värdskap och vilken hjälte du är. Om du inte har något emot det kommer jag att använda dig som ett gott exempel på hur människor borde vara mot varandra, speciellt i rollen som värd! Fantastiskt! Tack!"
 
Stort tack tillbaka för en klok och inspirerande föreläsning med en energi som fortfarande gör mig glad! 
 
Min del är ju värdskap och det strukturerade planeringsarbetet men vid min sida har jag naturligtvis en hel hög med fantastiska människor! Mina parhästar Jörgen "Jordan" Lindmark och Pär "Pedro" Johansson är helt ovärderliga och jag är otroligt tacksam över vårt samarbete. Utan era kvaliteter och insatser - intet!
 
Övriga klippor i sammanhanget är Lisa Nyhlén på Nordic Light, Mie Johansson på Stadskällaren, Peter Viklund på Alltjänst, Abbe och alla hans grabbar, Jonas på Jeloin, Monica Holmgren på Lestanders buss, Anki och B-O Lundberg, bästa gerillan Tina Vestergård och Karin Burlin Granlund, fina konstnären Sonia Sjögren, min fantastiska man Ulf och älskade sonen Oskar! Stort och varmt TACK till er alla!
 
Jag ska försöka sammanfatta veckan för den som undrar var jag har hållit hus... Alla inresta gäster från hela världen har hämtats med bussar på flyget och fått ett personligt bemötande. De har genomfört seminarier och workshops på dagarna och kvällarna har ägnats åt gemensamma middagar och aktiviteter.


Välkomstmiddagen på Stadskällaren är oerhört uppskattad och att få komma in i den här mysiga miljön och avnjuta fantastisk mat är perfekt! Alla blir på gott humör trots tröttsamma flygförseningar. Sören på bilden kommer från Danmark och anlände i god tid men många hade flugit från Asien, Sydamerika och Sydafrika och då är ett par extra timmars väntan inte särskilt rolig.


Oskar kom från Luleå för att aktivera ett par av de Colombianska gästernas söner under en hel dag. De var otroligt nöjda och jag var aldrig orolig. Vill man att människor ska ha trevligt ska man låna ut det bästa man har! :)


Tummen upp från Sydkorea som faktiskt anlände med samma flyg som Tyskland - samma dag som deras länders möte i fotbolls-VM. Jag försökte säga att fotboll förbrödrar men tyskarnas förlust var nog svår att smälta för de germanska fotbollsfantasterna...
 

Härlig stämning, mycket prat och glada återseenden! 

Vädret var alldeles underbart i början av veckan men när torsdagen kom och vi skulle tillbringa kvällen ute vid havet blev det ostadigt för att sedan avslutas med storm och regn... Då får man vara spontan och tömma Biltema på regnponchos! Haha!
 

Glada och förväntansfulla gäster! 


Och inomhus hade Oskar placerat bröderna Tomas och Sebastian framför TV:n där Colombia spelade match. De var betydligt tröttare än sonen...
 

Grillade burgare och franska möten!


Glada chilenskor!


Och jag och Eisaku från Japan hinner alltid med några selfiesar... Här hade regnet börjat tillta.

Paraplyerna kom fram men ingen gav upp. Hjortron Catering hade fixat fantastisk mat!
 
En bra burgare sitter aldrig fel! Mie som servade kastade i sig lite mat i språnget...
 

Och nya hunden Gottfrid tyckte inte att det var särskilt konstigt att det kom mer än hundra gäster på besök...
 

Här hade han fått en kompis i colombianenTomas!


Servicehjältarna under kvällen, Oskar och Mie, var glada trots regnet!


Men det blev bara värre och ett paraply räcker inte långt...
 
Inte heller en regnponcho... Herregud vad det började blåsa och ösa ner! Det blev lite tidigare hemfärd och jag kunde åka vidare för att piffa lokalen inför den avslutande festen.
 
Nu måste jag pausa lite och fortsätter bloggandet imorrn. Semestern har inletts, husbilen levererar, Sverige har vunnit åttondelsfinalen och nu blir det förlängning i matchen mellan Colombia och England... Det är lite körigt med all sport men alldeles underbart med ledighet!
 
Ha det bäst alla fina! :)