Sallad och chili...

Känner mig lite degig i skallen och har kanske en förkylning på gång - men struntar i det och fokuser på det som är roligt istället - vänner och mat! Idag sov jag länge och fick därför trolla med knäna för att kunna bjuda Anna på lunch när hon slutat jobba. Ja, vi har lite olika tider men man kan ju träffas på mitten och det var så kul att prata ikapp sedan vi sågs sist!

Jag hade ju egentligen tänkt göra något ur min nya kokbok som jag fick i julklapp av Emilia! Det roliga var att vi faktiskt hade köpt samma bok till varandra och fick skratta gott över vår goda smak när vi öppnade klapparna.
 
Här finns massor med goda sallader och dressingar som jag ska testa framöver och det fick bli en av dem till middag istället. Åkte för att handla i eftermiddags och trodde att det hade brunnit någonstans då det var överfullt på Maxi och inte en kundvagn fanns att tillgå...

Jag var tvungen att fråga personalen om vad som hänt - men det var bara kundkväll och specialpriser. Jeeezus. Jag som bara skulle handla... Nästa gång ska jag läsa tidningen innan jag åker, men jaa, jag köpte givetvis fem pkt Zoega för 100:- när jag ändå var där. Jag är ju inte galen på det viset...
 

Nåja, tillbehöret till dagens middag blev en grillad sallad med en grov dressing med schalottenlök, persilja, chili, citronskal mm

Den blev supergod men jag har precis lärt mig vad som händer när man hackar chili, bara sköljer av händerna och sedan kliar sig i ögat... Haha! Det ska vi inte göra om. 
 
Imorrn är det dags för skrivjobb, Rotary och den årliga Alvargalan. Ska bli trevligt att gå på fest och äta gott!  Joo, det brukar alltid vara fantastisk mat och nu vet jag att Stadskällaren levererar så jag känner mig helt lugn. Vi ses i vimlet!