Go'morron och go'kväll!

Klockan är inte nio ännu och jag sitter på Kallax med min fina vän Anna för att åka till Kreta för träning och sol under en hel vecka. Känns så otrooooooligt skönt och välbehövligt. Det här året har jag verkligen jobbat mycket och en ledig vecka kommer att sitta fint!

Om det var tidig start idag så var det en god kväll igår när jag gjorde min premiärsändning som boktipsare i SVT:s Go'kväll. Och det gick faktiskt riktigt bra.


Började ju också bra då jag hade fint sällskap i logen bredvid och även i studion: Mikael Wiehe!

Värsta lyxen att också sätta sig och bli sminkad. Ja ni ser ju hur slätstruken jag är... Haha!
 

Det blev några timmars förberedelser och genrep innan det är dags att köra fullt ut. Eftersom det är 20-årsjubileum så var gårdagens program fyllt med alla programledarna - och här stjäl Beppe lite chips i väntan på tagning.


Mikael Wiehe gjorde ett strålande framträdande och hans "Släpp in mig" har nu över 100 000 visningar på nätet. 


Här har jag tagit plats vid bordet tillsammans med Ingalill Mosander som är en oerhört erfaren recensent! Hon har varit med från starten och det kändes tryggt och kul att jobba med henne.


Lite crazy selfiesar tillsammans med Inger Ljung och Pekka Heino!


Och här med bästa Sverker som är ansvarig för deras bokcirkel. Vi kamperar ju ihop med västerbottensförfattare också. Han är säker!


Det är också hans dotter Linda som också programleder Go'kväll. Igår var det dock Pia Herrera som gjorde ett urmärkt jobb. Allt gick ganska bra och jag studsade hem för att få kvällens belöning:


Kramar och middag med bästa sonen! Så roligt att du kom Oskar! 


Jo, jag hann också kika på min insats och skämdes inte ihjäl i alla fall. 

Kul att träffa dig Ingalill och nu laddar jag med nya böcker och fler program!
 
Men först; Sol, bad, läsning, träning och vila! Tack för alla glada tillrop och ha det bäst alla fina! <3
 
 
 
 
#1 - - Wendy:

Grattis Monica o så glad för din skulle! En ny Kapital börjar i ditt liv som blir enu bättre!
Lyckat till med allt!
Kram Wendy

Svar: Tack!! <3
Monica Lindgren