Otursfredag men bra helg!

Ja, den gångna helgen började väl sådär med fredagen den 13:e... Vi har varit en tripp till Stockholm med våra kompisar och det har verkligen varit supertrevligt - men när jag tog upp datorn på Falmark kände jag att den var varm och fick onda aningar. Jodå, den var mycket riktigt i något konstigt dos-läge och efter vissa försök kan jag nu inte slå på den alls.

Kraschad hårddisk är det sannolika. Jag blev lite stressad då jag sett fram emot ledighet och bara justering av påbörjade jobb. Nu blev det inget jobb alls förrän jag kom hem på söndag kväll och det var kanske inget jag längtade efter. Mycket är säkerhetskopierat men inte allt - så ni som kommer till vår musikaliska talkshow "Tillsammans" på Nordanå 9 december kommer att få se helt nytt material... Haha!
 
Nåja, man kan inte gräva ned sig för det. Det mesta brukar ordna sig till slut och vi hade som sagt var en kanonfin helg! Startade med rask shopping på fredagen - så effektiv att jag till slut frågade maken om vi inte kunde gå tillbaka till hotellet och vila lite. Han blev förvånad men vi hade ju bokat in ett möte med den finaste:
 

Oskar! Nu har vi nyss setts men det spelar ingen roll. Det är alltid fantastiskt roligt!

Han hängde också med oss ut på middag och vi hade bokat bord på Berns Asiatiska som fått så bra omdömen för sina luncher. Nu var maten fantastisk även en fredagkväll men ljudnivån på musiken var anpassad för en diskokväll och då förstår ni hur lätt det var att föra ett samtal. För någon annan än mig alltså... Haha!


Här har Per-Erik, Marika och Carina greppat menyn.


Och här är det mina favoritkillar som väljer rätter.


Åsså mamman med älskade sonen... Så mycket kärlek!


Det är anrika lokaler och en intressant brytning med den asiatiska menyn men allt smakade toppen och vi fick en fin kväll!


Godast var ångade buns med grönsaker och knaprig fläsksida... Och så desserten då! Vad trodde ni? ;)

Lördag gjorde vi en heldag med massor av underhållning och ny input. Vi började redan på morgonkröken med ett besök på ABBA-museet men jag ser nu att jag inte hunnit behandla bilderna därifrån men det var klart värt ett besök! Direkt därifrån gick vi över till Tyrol där vi hade biljetter till Mamma Mia!


Härligt inredd lokal i värsta gregiska taverna-stilen och här är det Nikkos själv som hälsar välkommen!


Och Sussie Eriksson drog igång partyt tillsammans med resten av ensemblen. Alla var fantastiska!


Suveräna musiker och sångare, serveringspersonal som plötsligt brast ut i sång eller akrobatiska konster och till detta väldigt god mat. Vi åt hela eftermiddagen... Haha!


Härlig stämning och alla sjöng med!


Mia har en rolig dubbelgångare i den här tjejen som var klart roligast!


Och det spelades och sjöngs från balkonger och trappor.


Anki Albertsson gjorde Nikkos fru Kicki som hade fullt sjå att hålla ordning.

Så dök en mycket överförfriskad turist upp. Några trodde nog att det var en av gästerna men det var min favoritservitris...
 

Här skålar hon med Per-Erik och hennes kroppsspråk var obetalbart.


Akrobatik på hög nivå var oväntat och skitbra!

Vi gick ju på en eftermiddagsföreställning och kom därför ut på gatan igen vid 17-tiden. Vad gör man nu när man redan ätit en halv dag? Jo, man bokar fler biljetter och åker till Chinateatern och ser Book of Mormons!


Rolig och galen och härlig föreställning med påkostad scenografi!


Bäst var Per Andersson som är sjukt rolig och sjunger väldigt bra. Det gjorde självklart alla men hans insats var mer oväntad. Linus Wahlgren har ju en pipa som det anstår en i familjen och tjejen i mitten gick inte av för hackor hon heller.

När vi kom hem på kvällen hade vi fått 12 timmars underhållning och kände oss fantastiskt nöjda! Jag får berätta mer en annan dag för nu måste jag jobba lite. Jag ska ju konferenciera modevisning på torsdag på Nordanå när Zonta har arrangemang för att samla in pengar till projekt för kvinnor och flickor. Köp biljetter och kom ni också! det brukar vara fantastiskt roligt och ett gratisjobb jag gärna bjuder på. Vi ses! :)