Vindeln och hem!

Det blev en lång dag igår. Började med att repetera hela dagen och nu får vi äntligen komma upp på golvet och känna på texten. Det kommer att bli spännande och riktigt roligt! Kände mig dock inte hågad att fortsätta kvällen med ännu ett uppdrag då vädret var uselt. Regn och blåst och alldeles svart.... Många varningar för plötslig halka men som tur var hann det aldrig frysa på. Bara att köra lugnt!
 

Framme i Vindeln och deras fina bibliotek. Såg så nytt ut men har nog 15 år på nacken. Kul är det ändå att man satsar på ett så bra bibliotek i direkt anslutning till skolan.


Rolig arkitektur och knappt en rät vinkel.


I mitten fanns också ett torg där de har lite arrangemang och där skulle vi sitta för att prata böcker.


De pushade hårt för "Västerbotten Läser" och hade dukat upp ett bord med smakprover. Malin Ackerman har varit här för att prata om Torgny Lindgren och nu var det alltså min tur och P O Enquists "Kapten Nemos Bibliotek".


Min samtalspartner var bibliotekarien Tommy Bildström som verkligen älskar sitt jobb! De jobbar hårt för att sprida läslusten och har fint samarbete även med ungdomarna på skolan.
 
Och här är jag, laddad och klar!

Det blev en supertrevlig kväll med både prat och högläsning. Tommy hade valt att reflektera över Anita Salomonssons "Ängeln i Posthuset" och vi hittade flera skärningspunkter som var intressanta. Tusen tack för hembakt fika och trevligt sällskap allihopa!

Sedan var det bara hemresan kvar. Hade vädret varit bättre hade jag säkert sneddat över Botsmark men nu var det både vägarbete där och hällande regn så jag tog vägen om Umeå igen och hade avverkat 25 mil när jag väl landade hemma. En lång arbetsdag men väldigt skönt att både somna och vakna i den egna sängen! 

Idag har jag gjort lite ärenden, hämtat böcker och provat ut nya glasögon. Återkommer när jag hämtat ut dem så ska ni få se! Det blir lite jobb och rep i helgen men jag ska också ta det ganska soft. Behöver tagga ned lite.
 
Ha en fin helg alla! :)