Ledig helg och fars dag!

Det blev en effektiv och jättefin lördag för min del. Började dagen med sånglektion hos bästa Mia Sommar som ger mig sådan trygghet och viktigt självförtroende när det gäller sång. Du är baaaaaaara bäst! <3

När jag kom hem kände jag energin flöda och gick en lång promenad, handlade mat och satte igång med lite adventsförberedelser. Jag veeeet att det är tidigt men nästa helg är jag bara ledig en dag och helgen därefter har vi premiär. Nu har jag i alla fall satt upp ljusen runt bron och hängt upp röda längder i rummet.
 

Bytte också duk och gardiner i köket och tog fram röda ljus. Maken får fixa staken i fönstret... Haha!

Ja, sedan jobbade jag och gjorde undan lite pappersarbete. När man betalat fakturor måste man av förklarliga orsaker också skicka egna. Jag har sedan länge förstått att man inte blir någon miljonär på att skådespela - men jag vill fylla livet med roliga saker som jag tycker om att göra! Livet är ju inte de dagar som gått, utan de dagar man upplevt och kärleksfullt minns. Där känner jag mig oändligt rik!


Fick också inbjudan till den kommande Alvargalan och jag vill gärna gå! Nu återstår bara att ragga upp någon som vill gå med mig. Intresserad?
 

Det blev favoritfisk till middag; Torskrygg med lime, selleri och tranbär. Det här är så sjukt gott!

Avslutade dagen med att se Russel Crowe som "Robin Hood". Kul när det kommer en film på TV som man inte har sett. Han och Cate Blanchett är så bra skådisar. Sedan är han ju snygg också... Haha!


Idag är det Fars dag och barnen har kommit ihåg sin pappa. Han har i sint tur besökt sin egen och jag åkte till graven och tände ljus för min. Det är en fin dag att tänka på pappa och allt som man upplevt tillsammans. 

Han skulle också tyckt om att jag tog mig tid att kolla in fåglarna som flyger runt på gården. Det är fint med besök av talgoxar och domherrar. 

Nu ska jag åka på ett möte med en av eleverna på No Plan B som vill träffa mig och resonera lite. Sedan ska jag göra Italienska kåldolmar till middag. Ha en fin dag alla! 
 
 
 
 
 
#1 - - Åaa:

Lyckas du inte få med dig Ulf? Jag ska hå och jag tänker bjuda Leif, det var supertrevligt i fjol!

Svar: Jaaaa, nu verkar han vilja gå om Leif är med! Vi kan väl boka så att vi sitter tillsammans? Jag har varit flera gånger och haft väldigt trevligt - men det är ju kul att få med sig maken. Blir kul! :)
Monica Lindgren