Genrep och snöööööö...

Himmel vilket väder det är! Det verkar som om jag kommer att bli kvar i Umeå forever - men det går ingen nöd på mig och jag är glad över att slippa ligga efter vägen! Har inte blivit så mycket bloggande heller men efter repdagens slut är jag rätt krossad så det räcker med lite TV och läsning för att jag ska bli trött. Igår kväll hade vi dessutom genrep av "Räkna med mord"!
 

Började gårdagen med repetitioner och här ser ni Janne som rollkaraktären Egil - en lärare av den gamla sorten. 


Lina gör skolans rektor och Tobias idrottsläraren. Här ser han lite bekymrad ut men jag lovar att han är taggad som tusan!


Ja, ni ser ju själva!

Profilteatern har gjort ett antal mordgåtor tidigare och det här är min första så jag lär mig massor och har väldigt roligt i det här duktiga gänget! Genrepet gick också helt OK. Jag var väl inte heeelt nöjd med min insats men det är nog precis som det ska vara. Idag har vi utvärderat och justerat lite för att vara på topp till morgondagens utsålda premiär på Hotel Mimer!

Vi hade möte med hotellpersonalen igår och de är så taggade. Känns ju väldigt roligt. Hoppas att Stadshotellet eller kanske Stiftstgården i Skellefteå hakar på så att vi får göra en trerätters mordgåta även hemma i staaaaaaaan! Nu blir det två utsålda i Umeå och sedan tar vi upp föreställningen igen i februari. Blir bra då jag ju behöver repa "Tillsammans" inför vår föreställning 9 december. Det ska också bli så roligt!

Nu sitter jag på rummet och pluggar text. Utsikten i Björkarnas stad är ganska grå och traktorer åker fram och tillbaka här ute då snön öser ner.
 
Kör försiktigt på vägarna idag om ni måste ut. Ingen resa är värd livet och jag hoppas vi hörs igen efter premiären! <3