Alla helgons dag

Efter en bra vecka var det ändå skönt att landa hemma igår. Maken hade fixat middag och vi bara slappade i TV-soffan efteråt. Skavlan var väldigt bra med roliga gäster. Intressant att höra Putinexperten Masha Gessen som är ryska men bott både där och i USA. Hon jämförde Putin och Trump och den största likheten mellan dem är att de ljuger på samma ohämmade sätt... Ja, det var iofs inte helt överraskande.

Idag hämtade jag mamma och mötte upp syrran med familj vid pappas grav för att tända ljus. Det är en fin tradition och jag hade gärna följt maken till Lövånger också men ibland får man dela på sig. 
 

Fina Malin!


Och här hade vi tänt ljus och samlats för en bild. När Max och My är med blir det mer glädje än sorg även om man träffas på kyrkogården. Det känns helt rätt och barnen är ju livet och framtiden.


Sedan avslutade vi med gott och hembakt fika på Stiftsgården. Miljön och smakerna är lika ljuvliga och mamma var glad och nöjd. Mysigt att vara tillsammans och härligt att få kramas med syskonbarnen! 


Fint att minnas pappa idag. Det gör jag ju ofta men den här dagen är jag här och nu och det känns bra. Tack för allt! 
 
Under eftermiddagen har jag jobbat med material till föreställningen på Profilteatern och imorrn ska jag skriva vidare på Tillsammans. Roliga projekt båda två! December kommer att bli ganska lugn och då kan man göra en intensiv månad. Ha en fin fortsättning på helgen alla!