Kickoff och jubileum!

Härliga dagar med mycket jobb och roliga möten har inlett den här veckan. Igår handlade det om Matfesten och efter planeringsmöten med nya samarbetspartners laddade jag tillsammans med styrelsen för en kickoff tillsammans med restaurangerna.


Idel glada miner hos styrelsemedlemmarna Maria och Hanna som liksom jag är nya för i år.


Pär är en klippa och var också kvällens värd då vi höll till i hans Matstudio.
 

Ny ordförande är utmärkte Henrik Lundmark och det känns verkligen bra!

Många tror ju att Matfesten är ett kommunalt arrangemang men den genomförs av den ideella föreningen Matfestens Vänner och drivet hos alla i styrelsen är den stora kärleken till mat. Det var verkligen inte svårt för mig att skriva under på den punkten. Dessutom är hyllningen av det lokala något jag också står för. Därför var det extra roligt att ta emot representanter från restaurangerna för att närmare presentera upplägget.


Alla kunde inte vara med men många kom och både lyssnade och kom med egna idéer. Väldigt inspirerande! 


Jag presenterade upplägget för året och sedan var det dags för lite nygrillad flankstek på bröd toppat med trattkantareller och ostcrème. Lokalt givetvis!


Det blev diskussioner och mötet kändes verkligen som en rolig början på det kommande arbetet. Utan restauranger och caféer blir det ju inte en matfest värd namnet!


Och givetvis var finaste Mie också på plats. Så roligt att ses och så bra med hennes kloka synpunkter!

En bra kväll som resulterade i fler punkter på min att-göra-lista. Har ju egentligen väldigt fullt upp men väljer att göra en sak i taget och det funkar bra för att motverka stress. Idag hade jag nämligen en helt annan agenda då jag och Kågis åkte till Umeå för att spela "Lyckligare nu" för Patientnämnderna i norra regionen.


Vi fick glädjen att göra en första spelning på nya Kulturväven i Umeå och det var verkligen ett flashigt bygge!


Och konferensrestaurangen serverade en vansinnigt god lunch! Torsk med potatisstomp, räkor och brynt smör med lite soja. Ljuvligt!


Ja, t o m toaletterna har en elegant liten foajé. Enda nackdelen var väl att det var väl lyhört. Man kunde tro att man delade det lilla rummet med flera andra... Haha!


Ett hus med mycket moderna linjer vars spegelbild vittnar om en liten kulturkrock i tid. Men ett kulturhus ska väl sticka ut och väcka känslor? Längtar tills vi i Skellefteå också får vårt nya hus. Det kommer att bli ett sådant lyft!


Roligast idag var att Emilias kompis Emelie och min kusin Marlene också kom för att se oss som ju jubilerade idag då vi firade 75 spelade föreställningar! Wow! Inte alla dagar som en monolog om alkoholism firar en 75:a... Haha! Ja, jag tar mig friheten att skämta lite. 

Jättefin publik idag och en så bra diskussion med frågor efteråt! Stort Tack till Patientnämnden som arrangerade "Lyckligare nu" för andra gången. Nu väcktes intresset för liknande arrangemang även i andra kommuner och vi spelar gärna lika många till.  
 
Bra jobbat Kågis och tack alla fina för idag! Nu väntar några arbetsdagar till innan jag unnar mig en rejäl vila! Ska bli skönt det också.