Starka kvinnor!

Tagit helgledigt efter tre fina föreställningar som kört skiten ur mig... Haha! Ja, det är full fart när vi spelar och ännu har jag inte riktigt fått upp föreställningskonditionen - men det kommer! Nu börjar dessutom texten landa och det vilar en större lätthet över föreställningen. Publiken gillar det vi gör och det är otroligt fina kvällar. Så tacksam för att jag fick göra det här!


Glad i hågen åkte jag iväg för rotarymöte till lunch där jag också bjudit in min kompis Åsa (Andersson) som gäst. Hon kommer att gå med i vår klubb och det blir kul att träffas oftare! Hon är nybliven VD på Skebo och en smart och stark kvinna! Jag gillar ju att lyfta sådana!
 

Dagens föredragshållare var också en kvinna; Anna-Mia Johansson som vann förra årets stipendie Berättarkraft. Hon berättade om sin resa och gav oss också sin fina vinnarberättelse som hon presenterade med den äran. Kul!

Vi kommer faktiskt att samsas på Berättarfestivalen lördag kväll 8 april då vi tillsammans med andra berättare från när och fjärran ska göra en helkväll på Nordanågården. Måste börja fundera på vad jag själv ska berätta...


Vill också presentera mina fina kollegor i "Darling Dorotea" som tillsammans gör ett kanonjobb! Vi har dessutom väldigt roligt ihop. 


Jag delar loge med fantastiska skådisen Anna "Pluck" Söderling som jag testade min nya kamera på. Hur snygg som helst!

Ja, jag gillar ju att hålla upp oss kvinnor. Vi ska inte ta någon skit utan vara stolta över alla våra kvaliteter. Det är inte alltid så enkelt men man måste kämpa lite. Jag terrade dessutom herrarna i ensemblen med denna slogan: 


Haha! Ja, är man stark måste man också vara snäll!


Igår hann jag även med en fika tillsammans med världens finaste sångfröken Mia Sommar! Det blev ingen sång men kaffe och mycket prat. Kul att se nya lägenheten som var kanonfin!


Och den här bilden är till dottern Alma där Mia visar upp det lilla rosa som återstår efter att hon färgat håret på dotterns uppmaning. Det vill vi gärna se igen! :)


I afton har vi tagit det rätt soft och jag hade tagit upp Entrecôte ur frysen. Den hamnade på grillen och serverades med en het grillsås och rostad potatis och grönsaker som jag toppade med en galet god buffelmozarella som jag köpte på Stadskällaren. Gött!

Maken tog en öl vars namn verkligen stack ut. "Arrogant Bastard Ale...". Och läs första raden i texten; This is an aggressive beer. You probably won't like it... Haha! 
 

Nu tackar jag alla fina för den här veckan och ser fram emot en ledig helg med mat och sooooool! Ja, jag måste jobba lite också men det är helt ok. Ha en fin helg alla!
 
 
 
 
#1 - - Maj-Lis Lindegren:

Bra val av dej att ta med Åsa! Hon är den bästa chef jag någonsin haft. Om inte Skebo är nöjda med henne så vet jag inte .......

Svar: Jaaaa, hon trivs och jag förutsätter att de är väldigt nöjda! :)
Monica Lindgren