Hoppla!

Oj, vad de här lediga dagarna blev fullmatade... Massor med jobb och annat kul gjorde att de försvann i ett nafs och imorrn bitti ska vi spela skolföreställning redan 09.00 så jag måste väl snart gå och lägga mig. Huga!
 
Söndag jobbade jag (jo, jag har ju kommande projekt som måste göras trots att jag spelar i Darling Dorotea) för att hinna i fatt och planera klart allt jag tagit på mig. På kvällen firade vi med att gå på bio och se "Sameblod". Vilken stark film! 
 
Det handlar om förtryck, kolonisering, drömmar och svek. Starka skådespelarprestationer gör att filmen lämnar en klump i magen - och det är ju där man känner om något verkligen har berört en. Jag blev så tagen! Ja, det tror jag alla i salongen blev eftersom ingen steg upp förrän hela slutlåten klingat av. Det händer sällan...
 
Måndag blev det mer jobb och sedan fick jag hämta gullungarna på skola och förskola för att rå om dem över natten då pappan och mamman är bortresta på jobb. 


Lite gruvsamt var det allt då första anhalten var Ridhuset där My går på måndagar. Jag är ju rädd för hästar (och kor) så jag höll mig lite vid sidan om. 
 

Men My och Max är inte särskilt lättskrämda...
 

Här är My inne i boxen hos Troja tillsammans med ridkompisen Dana.


Och här morsar vi på en annan gangster - som hette just så! 

Precis när jag började fundera hur jag ska ställa mig när det gäller att hjälpa till med sadlingen så kommer det glada beskedet att det skulle bli teorilektion! Lucky me! Haha!


Och My kom hem med inplastat Ridspö-körkort! Stolt och glad!
 

Sedan åt vi stuvade makaroner och korv, busade i soffan och såg lite barnprogram.


Andäktigt...


...och lite busigt!

Sötaste syskonbarnen! Så glad att ni kom och att ni också tycker att det är så roligt! Mysigast är det ju att vakna tillsammans och ligga och kramas i sängen innan det är dags att stiga upp. <3
 
Efter att ha skjutsat dem till skola och förskola har jag jobbat och gjort ett läkarbesök och handlat mat och jobbat igen. Måste dock ge mig nu - det är ju showtime imorrn! Blir otroligt spännande att se om jag är vaken när det börjar... Håll tummarna!
 
 
 
 
 
#1 - - Karin Rönnlund:

Men Monica,rädd för kor - är inte du uppväxt på en bondgård?
Mvh stadsbon Karin

Svar: Ja, visst är det helt galet! Men jag har lite skräckupplevelser när korna skulle släppas ut på sommaren. Kanske inte skräck för andra - men tydligen för mig... Haha!
Monica Lindgren