Varning på stan...

Igår kom jag hem efter nio timmar på teatern där jag både repat och testat kostym. Gick nog rätt så bra men det är sjukt mycket text att plugga in... Det bästa, eller enda, sättet är ju att lära sig samtidigt som man rör sig på scenen men nu har jag ju fullt upp med att se var jag ska vara - sedan ska jag vara där vid rätt tillfälle också. Och säga rätt saker... 
 
Regissören sliter sitt hår men mitt verkar sitta kvar än så länge... Haha! Ja, han har pratat om att jag ska ha peruk så jag kanske ska få slita mitt också. Det är tur att vi båda två har rätt ordentliga kalufser. Känner mig inte stressad ännu över att allt ska bli rätt - men det kommer garanterat!
 

Passar på att presentera en av mina kollegor; Huvudpersonen, Alexander Lagerfeldt, spelas av fina skådisen David Andersson!

Fler personer kommer framöver men dagarna är så späckade att jag är glad att jag hinner äta lunch... Igår var jag heeelt knäckt och bara dråsade ned i soffan när jag kom hem. Fick ta mig i kragen och packa lite saker då vi hade bokat en weekend i Stockholm med avresa idag.


På väg i morse, hyfsat pigg - men så knoppade jag också in redan vid 22.00... Haha!


Vi åkte rakt in i solen!


Oj! Där kom en segerviss liten kanin upphoppande... Haha! Ja, jag är sååååå barnslig!

Vi har fått låna Norrans lägenhet och det kan nog vara för sista gången då maken fr o m i sommar inte längre än anställd där. Skönt att komma dit, slänga in väskor, sätta på lite kaffe och ta en titt i kylen för att se om man behöver kompletteringshandla...


Troligen! En burk sill... Ja, det är bättre en än massa gammal ost...

Idag har vi traskat på stan och jag fick med mig ett par påsar med bra saker. Sämre gick det för Ulf men det kan bero på att han riktade in sig på helt andra avdelningar:

Rea... Haha! Ja, jag kan nog gärna fynda men hittar tyvärr oftast fullprisvaror. 
 
Nu har vi bara softat här hemma ikväll och jag fortsätter plugga text... Egentligen har jag inte tid att vara ledig men det är tråkigt att måsta boka av allt. Vi är ju här för att se Magnus Ugglas show imorrn och jag längtar! Imorrn lär det också bli mer "Varning på stan"...