Egen tid och mycket mat...

En fin lördag där jag bara varit i min egen bubbla och pysslat på med det som fallit mig in. Lite städning och dammtorkning, lite sopsortering (ja, det är ju skönt när det är gjort), pantning, matshopping - och en lång och härlig promenad!

 
Behöver få kontinuitet i mina promenader - det är ju så skönt att komma sig ut medan det fortfarande är ljust. Man blir lite trött av att gå fort - men piggare av att vara ute i friska luften! Win win.

Och så har jag ju som vanligt lagat mat... 

Igår blev det en bit filé, rostad potatis, broccoli och en ädelostsås.
 

Idag satte jag igång sous vide'n och lät den gå i tre timmar medan jag stökade på. Marinerade sedan köttet en stund och snabbgrillade en yta i ugnen. Blomkålspasta och grönsaker fick komplettera. Enkelt och riktigt gott.

Nu blir det Mello och maken som älskar ostkrokar fick en påse hjärtan att mumsa på!
 
En bra dag med mycket egen tid men nu börjar festen! Jag hejar självklart på David Lindgren! :)