Det är roligt nu!

Jag gillar ju att ha mycket jobb igång, beta av saker, göra listor, strukturera, skriva och planera - och nu har dagarna verkligen varit fullmatade. Lovely!
 
Det är väl en måtta med allting men att inte veta vad jag ska ta mig för härnäst stressar mig mer än själva jobbet. Och när jag har mycket att göra får jag också mer gjort. Det är som en gammal arbetskompis sa; Ska man be någon om hjälp med något ska man fråga den som har mest att göra - de andra har inte tid... Haha!
 
Idag vaknade jag redan 06.30, studsade väl kanske inte upp men, kom igång betydligt tidigare än vanligt så jag har hunnit massor. Missade iofs en sånglektion p g a sjukt barn (hennes, inte mina) men det hade det goda med sig att jag fick sitta och "blåjobba" istället. Och det kommer glädjande nog fler sångtillfällen!
 
Idag har jag planerat upp ett stort jubileum och även fått ett nytt uppdrag att vara moderator på en näringslivsgala. Jättekul! Ja, jag passar på att njuta och vara positiv nu när det känns bra. Att sura ihop och gräva ner sig är ju egentligen inte riktigt min stil...
 
Har också hunnit träna ikväll och Anki hade gjort ett mördarpass åt oss där rumpa och lår fick jobba ordentligt. Hon tyckte att det skulle "brinna" - och det gör det fortfarande... Ja, i det lilla som finns kvar... Haha! 
 
Ja lilla och lilla... Det är tur att jag också äter ordentligt. Gjorde ju Sous Vide i helgen och det blev två goda middagar. 
 
I söndags serverades köttet kallt med sallad och lite smörfräst broccoli och haloumiost. Kanske överdoserade vitlöken i guacamolen - men det smakade iaf bra!
 
Ja, fy fanken så positiv jag är idag då! Man blir nästan trött av att läsa... Haha! Därför ska jag nu lägga mig i soffan och titta på Årets Mästerkock - och kanske äta lite glass...