Julstök!

Har gjort undan lite matshopping idag och kom hem med kassar fulla med råvaror till julens godsaker - sedan var det bara att sätta igång. Engagerade maken också så vi bakade saffransbullar och gjorde tre olika sorters goda bollar till julens desserter.


Bollar in the making! Den närmast innehåller bl a mandelmassa och kardemumma och ska doppas i florsocker innan servering.
 

Och denna med dulche de leche, choklad och havssalt!

Avrundade med en rawfoodboll med dadlar, nötter och pumpafrön.
 
Imorrn ska jag göra en sort till och nu har chokladmannen i mitt liv gjort lite praliner med nötter och apelsin. Det bästa med att hålla på med sötsaker är att suget faktiskt försvinner... Ja, jag brukar bli nöjd när utbudet är för stort. Desutom vräkte vi ju tårta igår så att jag är genomsockrad för flera dagar framåt.
 

Gjorde också en inlagd lax som ska bli spännande att smaka. Den ska ju stå ett par dygn men kan bli ett annorlunda alternativ till sillen. 
 
Vi avslutade dagen med att ta en promenad till Blomsterlandet och köpa en julgran så nu ska jag faktiskt inte göra något mer. Laddar för morgondagen då det blir årets sista boktips i Go'kväll där jag och Ingalill Mosander ska komma med julklappstips! Vi har laddat med mååååånga böcker... 
 
Synes!
 
 
 
 
#1 - - JUNITJEJ:

Så mycket gott!!!

Svar: :)
Monica Lindgren