Allmänt Jul julmat skumtomtar

En annan dag...

Renfilé, kantarellsås, rostade rotsaker, semmelbollar, rawfoodbollar, kladdkakebollar, skumtomtar, yoghurt, müsli, risgrynsgröt, skinka, äppelmos, senap, sillsorter, gravlax, hovmästarsås, farinlimpa, knäckebröd, dumlekakor, rulltårta, ostsnurror, kavring, vb-kräm, fikon, ostar, baconlindade dadlar, köttbullar, laxfylld rödtunga, potatis, mera sill, cheesecake, bondkakor, mera bollar, choklad, mera skumtomtar, julmust, glögg, mera glögg, mandel, russin, inlagd lax, löjrom, ljusugnsbröd, mera skinka, parmaskinka, gravad röding, mera ostar, tryffelhonung, fikonmarmelad, fröbröd, mera fisk, potatis, fikon- och mandelpaj mm...
Min mage signalerar att något är väldigt fel och när jag radar upp vad den fått ta emot under några dagar så har jag full förståelse. Därför har jag lyssnat på den idag, druckit massor med vatten, tagit en lång promenad och bara gett den lite fisk och kokt potatis. Den är betydligt gladare nu! Haha!
 
Förr i tiden svalt man under året och kunde därför vräka i sig som om det var den sista mat man skulle få på mycket länge. Vi har ju desto mer att tillgå och jag tänkte därför hejda mig lite i år. Det misslyckades kapitalt... Man börjar med att ta för sig litegrann på tallriken, pratar och skrattar och innan man vet ordet av har man hämtat mat tre gånger till - och får stå sitt kast med sura uppstötningar och svullen buk. Man lär sig tydligen aldrig.
 
Nu är dock det mesta gjort och jag ämnar späka mig! Åtminstone fram till nästa mathelg. Övriga familjen verkar tänka i samma banor och ägnar sig åt idrott idag. De ligger alltså i soffan och ser på fotboll... Haha! Men vi är friska och glada och det är det viktigaste!

Någon rea blev det inte idag men jag fyndade i min egen garderob och hittade en snygg klänning som jag faktiskt vuxit i - jaaaa, den har otroligt nog varit för liten... Life goes on och nu kommer ett par vardagar som jag tror jag behöver - åtminstone matmässigt.
 
Hoppas ni andra har ätit lagom och har en fin kväll!