Vilket vääääääder!

Ett par härliga men märkliga dagar rent vädermässigt. Från den allra varmaste och hetaste sol till det värsta regn- och åskvädret! Men jag klagar inte. Det är bara att njuta av de bästa bitarna och fascineras av de övriga.


Jag jobbar ju för fullt och sitter utomhus när jag kan men igår åkte jag till Piteå för repetitioner inför lördagens jubileumsjobb. Ska samarbeta med röstpedagogen Mirjana Petrova Johansson och hennes band och det är ju hur roligt som helst att göra en galakväll med orkester på scenen. Värsta lyxen! 


Jag passade också på att hälsa på Åsa och se hur det går för dem med bygget på Renön! Så länge sedan vi sågs och det var härligt att surra ikapp och ta en promenad i skogen. De har verkligen fullt upp. Här på bilden är halva stugan borta och den som står kvar ska flyttas för att ge plats åt nya huset. Kommer att bli kalasfint!


Det röjs nere vid vattnet och utsikten kommer att bli ljuvlig från köket! Glömde ta med mig kameran så det blev inga bilder på Åsa men vi sågs ju och det får räcka.

Repetitionerna gick bra och jag hann också med att shoppa en klänning till lördagens festligheter. Väl hemma tog jag en prommis innan det var dags för middag. Vi unnade oss också dessert då vädret var somrigt:


Jordgubbar, smultron och glass! Gott!

Idag började det bra - sovmorgon, kaffe med lillebror som tittade förbi och sedan jobb hela dagen med förberedelser inför Matfesten!


Maken bidrog med lunch från den egna skörden... Haha! Ja, det är nog tur att vi inte bara äter egenproducerad mat... Fast potatisen blev fin!

Som ni ser var himlen klart blå, men se det gick över...


Jag fick fly in i uterummet då regnet började falla.

Och som det föll! 


Störtskur med hagel...


Det blev nästan mörkt ute.


Mer skrattretande än tragiskt.

Det blev alltså ingen grillmiddag idag utan en höstig köttfärssås med pasta. Gott det också.

Imorrn ska jag presentera Matfesten på Rotary och redan på onsdag ska jag vara med på Allsången på Nordanå. Det blev tidigarelagt en vecka så jag får stöka om i schemat och komma lite försenad till grillmiddag med Kasamgänget men det får gå det också. Jag hoppas bara att min 70-talsoutfit hinner komma - och att den passar. Haha! Annars kan jag ju alltid ha regnkappa...