Förkylt...

Redan i söndags vaknade jag snorig och seg i skallen. Det har väl inte blivit bättre så därför har jag legat lågt ett par dagar. Har ju en hel del jobb att ta igen men det går sakta. Känns som om skallen inte riktigt är med. Men det går snart över. Sov tio timmar i natt och det satt fint!

Piggade också upp mig med en klippning igår och lite ny färg. Känns alltid bra!

Förbereder annars lite jobb inför helgen då jag bl a ska vara konferencier för en Kockduell under Seniordagarna på Folkparken. Ska bli roligt att se om de tävlande restaurangerna kan laga en ny rätt som faktiskt kommer att serveras inom äldreomsorgen och på landstinget framöver.

Igår hittade jag också på en ny rätt till middag. Inte så vacker men god!
 
Grytbitar, lök, paprika, rejält med kryddor och sambal oelek, krossade tomater och cocosgrädde. Tillsatte också sjögräsnudlar på slutet. Bara att sleva i sig tillsammans med en klick crème fraiche. Jag måste lägga upp nya rätter på bloggen så att jag kommer ihåg hur jag gjorde. Hjärnan är kanske inte vad den har varit. Måste vara snoret... Haha!
 
Ses imorrn, pigga och glada!