Återhämtning

Efter en upplevelserik helg behövde jag samla ny kraft. En del gör det genom att vila - och jag återhämtar mig tydligen genom att städa i garderoberna... Haha!

Det blev kanske inte någon totalgenomgång men lite rensning när jag ändå packade in från husbilen där jag haft ett (alldeles för stort) förråd av kläder i sommar. 

Har också hunnit med ett besök hos mamma som behöver pepp för att tycka att livet är bra. Hon har en luthersk ådra som gör att hon ibland inte ens tillåter sig att tänka positivt. Det gäller bara att inte själv sugas med... Men hon var gladare när jag åkte så jag tror optimismen segrade idag. 

Blev sedan bjuden på fika hos en kompis och på brödfatet ligger ett kärt barndomsminne:


Goda kanelbullar, men framför allt Jitterbuggare! Den här kaksorten är min favorit alla kategorier och dessa smakade ljuvligt! Jag lyckades med konststycket att inte äta upp alla och får väl känna mig nöjd. Tack för fika och pratstund!

Lite tvätt och matfix med en porchetta som fick klara sig själv i ugnen - sedan iväg till Kasamgaraget för ett skönt men asjobbigt pass! Du gör allt lite "bättrevärre" Anki... 😉 Ser fram emot träningsvärken.

Ett bra möte med vänner fick avsluta kvällen! Det var länge sedan nu men så skönt att träffa likasinnade och faktiskt både prata av sig, tagga ned och samla kraft.

Nu är det TV-soffan som gäller och Martin Timell är igång och bygger utegym. Jag hoppas maken får inspiration. Det vore en bra grej ute i trädgården!

Har också avnjutit lite rester från gårdagens smarriga middag. Marinerade Fröyalax och stekte snabbt så att den hade rå kärna. Serverade med en sallad med sjögräsnudlar och dressing på teriyakisås, sambal, citron, honung mm. Blev så fräscht och gott att jag måste skryta lite... Haha!