Another day in paradise...

Igår var Emilia på skolan (hon pluggar internationell försäljning och marknadsföring) och jag hann både jobba en stund (drar nu i tåtar i Göteborg) och gå en sväng på stan. Vädret var så underbart friskt och soligt att jag hoppade av vagnen och gick ett par kilometer.


Ja, ni ser själva! Väldigt vackert när jag kom fram till Kungsbron.
 

Hann shoppa ett par timmar och möta upp Emilia för fika och lite strosande. Julbelysningen har börjat komma upp i city även om man kanske inte riktigt känner julstämningen ännu.


Liiiiiiite snö såg vi ändå. Kolla flingorna i Emilias hår...

Maken kontrade med en morgonvy från tomten... Jeeezus... Förstår ju att jag är i barmarksparadiset.


Gjorde en liten höstinsats på balkongen. Köpte ljung och tände ljus. Blev mysigare att titta ut (nu när fönstren är så rena... haha!).
 
Här vimlar det också av roliga och nya ställen att gå till. Bara en kort promenad bort (upp till Redbergsplatsen) låg nyöppnade ölstugan "Ostindiska Ölkompaniet" som visade sig vara ett riktigt mysigt ställe. Och fullt med folk även en torsdag.  


Finaste flickan! Jag kan inte nog säga hur glad jag är över att få tillbringa några dagar med dig! Ljuvligt!


Ölkompaniet. Mysigt, enkelt, rustikt, folkligt.

Intressant blandning på menyn där pubmaten fått en indisk touch!


Älskade Emilia! Här ser ni också glädjen över att maten är på G... 


Ostindienburgare på högrev med sötpotatispommes. Mmm...
 
Vi satt kvar och surrade lite, gick hem och kikade på Maria Wern och sedan låg jag vaken till 02.30... Varför? Tja, förmodligen för att jag idag kunde sova hur länge jag ville... Haha!  

Fortsätter utforskandet av Göteborg och i afton kommer turen till IKEA. Imorrn kanske vi tar båten ut på en av öarna? Vi tar det soft. Det är ju så det ska vara i paradiset.