Hälsokväll, jobb och invigning!

Det rör på sig och det är väldigt roligt! Funderar mycket men gör kul saker och träffar också massor med roliga människor. Mest funderar jag nog över det här med att vara till lags och varför jag alltid sätter mig i underläge trots att jag inte behöver - men det är en diskussion som jag ska fortsätta med en annan dag. Nu till det roliga!
 
Först fick jag mail igår om träningskläder som skulle vara min perfekta match...

Vad tror ni om mig som kassler? Haha! 

Nej, jag satsade mer på insidan igår och jobbade frenestiskt innan jag åkte och plockade upp ett par godingar för en helkväll i Piteå:


Här är jag med Eivor och Ann-Katrin som hängde med på hälsokväll med underhållning och information. Kul!


De servade mig med äggskalning och körning så att jag skulle hinna få i mig dagens vita middag... 


Och väl framme på Yogahuset så bjöd Åsa på en superhärlig show med både humor och allvar. Du är så lysande bra min vän och jag kände mig så stolt! Publiken var lyrisk!


Kristina som driver Yogahuset pratade hälsa och produkter och Åsa servade med ljud. Ser ut som om de startat ett matlagningsprogram och det var inte långt därifrån. Jag gör numera också min egen yoghurt och den gör verkligen gott.


Under andra passet så kom Francis Goosens upp och sjöng tillsammans med Åsa för att fira frugans födelsedag. Till sista numret bjöds även brorsonens sambo upp och det blev en fin avslutning! Tusen Tack för en härlig kväll med kloka ord och glada skratt!

---

Idag har det varit andra engagemang och jag startade med att vakna redan 03.00... Liiiite väl tidigt kanske men det tog nog två timmar innan jag kunde somna om. Inte enligt planerna men förmiddagen ägnades åt jobb (jag har lite mycket just nu) och ett besök hos Bilprovningen med Knasen!


Jag gruvade mig mest för att inte köra ned i smörjgropen men klarade biffen och kanontrevliga killar tyckte att vi skulle få mycket roligt med den här bilen - som också gick igenom med rena papper. Skönt! NU börjar resandet!


Åkte också förbi mamma som jag lovat och hon ville naturligtvis ut i bilen för att titta. "Jäääääsingen" är inget uttryck hon vanligtvis använder men nu kom det. Hon gav den klart godkänt! Kul!
 
MEN i gammal god stil hade hon funderat mer under eftermiddagen och även pratat med min bror och ringde och sa att köpet var väldigt onödigt... Hur kunde jag? Och vad tycker egentligen Ulf och hans föräldrar och alla och ska jag sälja skog för att ha råd och ska man verkligen göra så här...? Aaaaaagghhh... Jag blir så trött...

I hennes ögon är jag alldeles för självsvåldig borde nog skämmas lite och lyssna mer på andra. På den kommentaren svarade jag glatt att mina affärer inte angår någon annan och om jag säljer skog är det verkligen bara min business. Glad att jag kunde hålla humöret uppe och fick kanske av den anledningen också beröm för att jag backade så bra! Haha! Ja, man får glädjas åt det lilla.

Åkte hem, jobbade vidare och fick härligt fikafrämmande!


Ture Löwgren kom med egna bokstavskex och byggde klossar hej vilt! 


En sådan charmknutte! "Är det någon som har sagt att du är väldigt söt?" frågade jag. "Joooooo!" Svaret kom direkt! Jag fortsatte: "Är inte din pappa också väldigt söt?"


"Näääääääeee..." Haha! Ja, Ture vände sig bort men jag tycker att Löwe är fin i alla fall - precis som hela familjen! Idag kom inte Mia med på bild och Alma var på förskolan men de är riktiga sötingar allihopa! Kul att ni kom!

Lite mer jobb, hämtning av isländsk fisk som jag beställt från Brobergs, tillagning av Porchetta och kycklingbiffar och sedan iväg till invigning av:


Stadskällaren! Maken bar fikonträdet som fått små hälsningar och här har han spanat in ett gäng glada tjejer med Sofia Andersson Lundberg i spetsen! 

Om saluhallen/restaurangen vill jag bara säga: GRATTIS SKELLEFTEÅ! Vilken satsning! Vilket mysigt ställe och vilka produkter och vilken härlig stämning! Imorrn är det invigning på riktigt och jag säger bara: Gå dit! 


Till och med toaletterna är något utöver det vanliga och Mie Johansson har verkligen gått all in. Det är sååååå fint!


Sofia provsatte och fick herrbesök av Petter Mikaelsson. Tur att hon bara minglade sittande... 


Underbara lättdrycker i långa rader!


Glada gäster provsmakade det mesta!


Fotografer blev fotograferade!


Mörningsskåp blev uppvisat!


Kött hängde!


Läckerheter inköptes!


Mie minglade all over och här ses hon en kort stund med sonen Ludde!


Så mycket inspiration!


Pär hade tagit hem japanska bordsgrillar och de var hur coola som helst! Jaaaa, jaaa, jag köpte en liten... 


Irene och Thomas var också på plats och vi surrade både husbilar och grillar. De har ju en Hedvig - tänkbar maka till vår Knasen... Haha!

Supertrevlig stämning, massor med glada människor som gratulerade och ville provsmaka. Stadskällaren har kommit för att stanna och jag är så stolt över er alla! Ni är bara bäst!

Märkligt ljus när vi åkte hem men jobbet väntade och nu har jag också packat lite saker inför morgondagen då det bär av till Sundsvall! Vi firar bröllopsdag på lördag och maken har gett mig värsta presenten: Biljetter till norrlandsderbyt i fotboll mellan GIF Sundsvall och Östersund. Han är ju för söt... 
 
Nu måste jag verkligen sova så att jag orkar jobba lite även imorrn! Sov gott alla! :)