Vi går och går...

Spårvagnarna i Göteborg är fantastiska och man tar sig snabbt runt stan med nästan obefintliga väntetider. Det är tur för vi promenerar också otroligt mycket. Det känns i benen och ryggen när man landar i lägenheten på kvällen. Det är tur att man kan pausa för shopping då och då. Och mat...
 

Gårdagens lunch med kolja, smörig sås, och bulgur med rödbetor och chèvre var helt otroligt god! Vi orkade gå en hel del efter den påfyllningen...


Här har vi tagit en promenad (för att lufta grabbarna - jag vill ju inte att de ska ta slut första dagen) och passerade "Sticky Fingers" som är ett musikpalats i flera våningar.


Underbart väder igår med härlig sol ovanför takåsarna. Det här måste vara Hagakyrkan?


Bästa grabbarna fyller på kroppen med lite mellanmål. 


Domkyrkan.


Och där landade vi i solen en stund för att njuta av värmen och vila benen. Ja, hur mycket de nu vilar benen när de sitter så där...

Jag lämnade dem en stund för att hinna avverka favoritaffären "Cos" och hade på det stora hela en alldeles utmärkt shoppingdag med flera väldigt lyckade köp! Därför kan jag nu känna lugnet och även hinna vara med på annat.


Igår kväll fick Emilia komma hem till färdig middag -  bakpotatis och fyllning med bl a löjrom som jag tog med hemifrån. Det här har varit hennes älsklingsrätt sedan barnsben och hon älskade "det orangea" som fröknarna på dagis aldrig förstod vad det var. Löjrom är kanske en högoddsare för en femåring?

Skön kväll med mycket prat och livet och annat. Härligt att få rå om varandra och att ha tid.


Idag vaknade vi i ottan igen och hann dricka lite kaffe med den här morgonpigga tjejen inna hon drog till jobbet.

Sedan gav vi oss av på nya äventyr. Maken (och faktiskt också dottern) har en favoritaffär som heter Specialbeslag. Där kan man hitta skruvar och beslag och krokar av alla de slag i en miljö som påminner om en gammal järnaffär med miljoner lådor och artiklar. Min tur att vara tålmodig och vi hittade också krokar till de lampor som vi nog ska ha ovanför köksön.

Vi tog även en vända på Backaplan innan vi vände om för en tur till Majorna där Oskar ville besöka Bengans - en skivaffär utöver det vanliga. Här finns ALLT! Både nytt och begagnat. 
 

Det är tur att vi kan turas om att bestämma vad vi ska göra och här kunde nog sonen ha spenderat hela dagen. Han gillar musik - och vinyl!

Kul när man hittar omslag man känner igen och favoriter man minns. Man blir nostalgisk. Och även full i skratt! Niklas Strömstedt är ju en otrolig låtskrivare - men skivtitlar och omslag var kanske inte hans bästa gren när det begav sig:


"Skjut inte... det är bara jag!" Hahaha! Ja, den kostade bara en tia...

Vi tog därefter en paus, åkte hem, käkade sen lunch och sov en stund på soffan. Jag är helt otroligt trött men det blir ju som sagt inga sovmorgnar i det här pigga sällskapet. Dessutom äter jag för mycket godis och måste nog ta en "vit vecka" när jag kommer hem.

Ikväll är Oskar på konsert tillsammans med en gammal högskolekompis och vi mötte upp Emilia för att gå på en "Sample sale" hos Axel Arigato som har planer på butiker i London och New York med designer sneakers - och administrationen i Göteborg. Snygga skor och kul att träffa Emilias kompis Elin som jobbar där. Deras kontor ligger i lokaler där det för många år sedan såldes biljetter till Amerikalinjen och både golvet och biljettluckorna finns kvar. Coolt!
 
Nu planerar vi lite för morgondagen och jag tror att det blir en tidig kväll. Det kostar på att vara på stan även om jag nog kan gå långt när det gäller shopping... Haha!