Röjning och kramar!

Igår satte jag igång med städning och röjning här hemma. Det verkar vara ett evighetsnöje... Så fort jag är klar på ett ställe hittar jag ett nytt. Och inte har jag fått ordning inne i kökslådorna heller.

Man får tänka om nu när lådorna är så djupa. Helst skulle jag vilja ha bestick- och redskapslådor i två lager men jag får väl fortsätta klura på hur jag vill ha det. Maken har överlåtit det mesta åt mig så länge jag inte fyller alla utrymmen... Haha!

Efter besök på soptippen och lite annat så lagade jag middag till kvällens fina gäster:
 

Max och My med föräldrar! 


Här filmade Malin de söta barnens hälsningar till farmor som fyllde år. Jag hade, som ni ser, turen att även få lillebror till bordet!


Lite bus var på sin plats!
 

Och mycket kramar! Roland är populär... :)

Efter en stund kom också Martin som varit på resa och Ulf som servat svärmors kalasande på boendet. Sonja fyller 85 idag och vi skickar miljoner kramar som får delas ut irl imorrn när vi ska åka dit!

Kvällen slutade med att jag och barnen såg lite TV och myste i soffan. Det är bara så härligt att krypa nära och känna värmen. Goa', fina ungar! <3

Idag vet jag inte vad jag har hunnit... Jo, jag har tvättat ett par maskiner och renskrivit mitt manus till föreställningen då Tolkcentralen behövde ett fräscht ex till morgondagens föreställning som också ska tolkas. Jag har tänkt göra det länge så det var lika bra att få det gjort. Har hänt en hel del sedan november 2014 som var senaste upplagan.
 
Har också surrat lite med Åsa och beställt produkter till alla som ville gå med i "kycklingklubben" som min svägerska kallar CellReseten jag gjorde. Haha! Kommer att bli många friskusar i stan! Kvällens middag blev dock ingen spartan servering:


Hämtade Gourmetpåse på Food och vi avnjöt hjortfilé. tryffelpotatis, rostade rotsaker med kantareller och en rödvinssås med mörk choklad... Ljuvligt gott! Snart väntar desserten...

Jo, jag ska äta dessert. Jag gör det ibland. Dagens almanacka säger faktiskt allt:
 
Haha!

Ha en fin kväll och helg alla - wherever you are!