Fest och födelsedag!

Vilka dagar... Har fått umgås med så många fina, haft så kul och fått så mycket! Tack alla för allt! Särskilt till min fina familj som är awesome!

Men först backar jag tillbaka till gårdagen som avslutades med en magisk kväll i paradiset i Boviken där luften var ljummen, sällskapet härligt och solen på sitt allra bästa humör.
 

Vackert redan vid entrén!


Och finaste Anki på plats i köket där hon förberedde så mycket godsaker till middagen! Tusen Tack för att du så generöst bjuder in alla träningsglada vänner!


Magiskt var ordet!


Älskar också hällorna mot havet och skulle kunna sitta och titta på utsikten hur länge som helst!


Men så träffade jag på en käääär vän... 


... som jobbat hårt den senaste tiden och inte haft möjlighet att sitta i solen lika mycket som jag, En kvinna som fixar allt, är målmedveten och har gjort braksuccé med sitt senaste projekt Stadskällaren!


Finaste Mie! Här strålar vi ikapp med solen!


Larvar oss!


Släpper loss, får energi...
 

...nytt hopp...


...om fler högtflygande planer! Eller så nöjer vi oss med att bara vara glada i solen! Det var för härligt.


Fina vänner överallt surrade och hade trevligt!


BO berättade om möten i världen.


Li såg till att alla fick spegla sig i glansen.


Många skratt!


Eller kanske inte? Haha! Jodå, det var glada tjejer men såg.plötsligt så allvarliga ut.


Fina Anita matchade blommorna.


Och fina Inger slappnade av i solen.


Ingen slösade tid på att glo på telefonerna... Men hallå? Haha! Jaa, det gällde ett kommande party och då är allt ok!


Och fina Eivor delade med sig av kalasreceptet på sin fantastiska rabarberkaka. Såååå god!

En härlig kväll där jag inte blev så sen då jag hade jobb och andra arrangemang jag skulle göra idag. Ibland är jag lite tråkig... Men så hade jag ju också födelsedag idag och det känns fint att vara pigg och njuta av dagen. För första gången på flera år har jag också gjort det! Jag har haft en kanondag från början till slut!


Blev väckt av maken till dukat bord, frukost, kaffe, morotskaka, blommor och massor med paket från familjen! Lovely! Nej, jag behöver ingenting men jag älskar ju paket...

Och jag fick en Sous Vide-maskin! Så otroligt roligt och spännande att testa framöver! Metoden innebär att man tillagar maten i en vakuumförpackning som sedan placeras i ett vattenbad med kontrollerad temperatur. Man kan alltså tillaga insidan med önskad temperatur utan att överkoka utsidan. Längtar efter att prova!


Lite mailande och sedan åkte jag till Rotarylunch för att vara värd för dagen. Solen sken och vi trodde kanske inte att det skulle komma så många men jag tror att dagens föreläsare var en "dragare".
 

Maria Saadio från Akademibokhandeln kom och gav oss sina lästips inför sommaren. Hon är heeeeelt suveränt kunnig och en inspirationskälla av stora mått. Jag brukar kalla henne min personal shopper när det gäller böcker då hon fattar precis vad jag vill ha. En pärla med massor med bra titlar att lockas av. Tack!!

Iväg på ett par ärenden, hämta tårta, hämta ut medicin till mamma, handla mat och sedan hemma först halv fyra. Bara att sätt igång med middagen då familjen skulle komma redan klockan fem. Men jag hann preciiiis!


Här har finaste My kommit med kramar och present! Lillebror Roland i bakgrunden hade köpt superfina burkar som passade perfekt och syrran med familj kom nya platsartiklar till "Knasen". Vem vill inte dricka lemonad ur läckra glas i cerise och grönt? Lovely!
 

Roland igen - mätt och glad efter min laxmiddag.


Jodå, jag fick också vara med!


Och mamma! Ja, här har hon just sagt att hon var förvånad över att jag fick i mig hela stora portionen... Haha! Men idag har glirlingar inte haft någon effekt. Jag har bara varit glad! Och med gullungarna på plats kan man inte vara annat. Så mycket goa kramar - från alla håll!


Och tårtan från Mina magiska bakverk var en höjdare! Linda är ju så fantastiskt begåvad och smakerna var ljuvliga!


Max var helnöjd! Men det var han å andra sidan också med laxen... Gulle!

Och Malin drog igång sång och hurrande! Idag har jag verkligen fått allt och är så tacksam över att jag fått fira ännu en födelsedag med så många fina! 
 
Men bäst var ändå morgonen... Underbar uppvaktning och telefonsamtal från båda älskade barnen! Min familj ÄR awesome! Kärlek till er alla!