Sundsvall och sedan hem till Trästock!

Roligt att åka bort och roligt att komma hem! Härligt det också när nu vädret visar sig från sitt allra soligaste humör! Men vädret var på vår sida redan när vi närmade oss Sundsvall dit vi körde från Västerås. Det gick snabbt tills vi hade ett par kilometer kvar...
 

Bilkööööööö.... Vi stod stilla säkert 30 minuter och hade förväntat oss att få se den lastbil som höll på att bärgas.


Men det blev bara en varningstriangel. Skönt ändå att allt verkade ha gått bra!


En härlig tisdagkväll där vi äntligen fick en grillmiddag i solen!


Kött och sallad. Såååå gott!

Vi vaknade också till en onsdag med lika strålande sol. Därför drog vi ner på stranden direkt efter frukost.


Den här fiskmåsen gjorde oss sällskap och samarbetade väl när jag tog fram kameran.


En bra bok (Jussi Adler-Olsens senaste) och havet som närmaste granne känns fint i hela kroppen!


Underbart! Vi checkade dock ut och bestämde oss för att åka norrut på eftermiddagen. Nu hade vi inte pratat med Knasen om det så han bestämde sig för att vara stendöd när vi skulle iväg... Va?! 

Man blev lite paff men vi lånade startkablar och fick hjälp av en tjej från receptionen. Det blev inte heller särskilt lyckat så jag ringde för att få hjälp via assistansförsäkringen. Men då noterade maken att det var ett glapp i kabelskon runt ena batteripolen. Han ruckade lite på kabeln och plötsligt startade bilen precis som vanligt! Det här måste åtgärdas framöver men sedan gick hemvägen som ett hejsan!


Vackert i norrlandsnatten.


Och skönt att få syn på TV-masten som visade att vi nu var hemma igen! Två fina veckor har gått fort och bäst var det ju att få träffa Emilia! Älskade barn!

Men när vi kom hem fick vi ösa kärlek över älskade sonen så vi klarar oss ett par dagar till. Sååå skönt att få träffas och hinna prata om allt han varit med om på resan. Mindre skönt att bli slagen i Yatzy men det är smällar jag gärna tar med hela familjen.

Igår passade jag på att gå/springa en runda innan middagen och när jag kom tillbaka var det bara att ta plats vid grillen:


Jag hade gjort ört- och vitlökskryddade färsspett som blev riktigt goda.

I mitt svettiga tillstånd ville Oskar att vi skulle ta selfies. Jag kände mig inte så fräsch men blir ju glad över all kärlek som bara bubblar i kroppen när jag får träffa barnen:


Kärlek! Ja, det syns faktiskt! Älskade Oskar vad roligt det är att ha dig hemma!
 

God middag med favoritpojkarna i uterummet är bara för härligt! 

---

Idag har det varit så härligt ute och jag har haft lite dåligt samvete över att jag inte gjort särskilt många knop - men sådana här dagar växer inte på trän'! Perfekt avslutning på dagen blev det också att åka ner på Nordanå för bästa musikfesten:


Trästockfestivalen firar 25 år och det vill man inte missa! Den här unika musikfestivalen är gratis och lockar människor i alla åldrar - trots, eller tack vare, bristen på öltält. Här är det musiken och människorna som är i centrum.


Maken var med och här sitter vi på en filt och väntar på "Vasas flora och fauna" som var första akt på stora scenen. Oskar hade tipsat oss och det var tur då vi inte kände till det här finlandssvenska bandet som spelade en sentimental och humoristisk indiepop.


Mattias Björkas frontade och presenterade musik med texter på dialekt som handlar om hemtrakterna kring Vasa. Han var också otroligt rolig på ett lite bitterkomiskt sätt. Han hade t ex besökt Trästockfestivalen för 15 år sedan och berättade att han ställt sina skor utanför tältet - och att han på morgonen upptäckte att någon stulit dem. 

Här förväntade man sig att han skulle säga att allt var förlåtet och att det var kul att vara tillbaka - men han fortsatte med att säga att han fortfarande var bitter och att vi därför skulle få höra lite sura låtar... Haha!


Otroligt fint! Här berättade han om att de gjort en skiva förra året och att vi nu skulle få höra den MINST populära låten på plattan... Haha! Roliga texter, bra sång och fin musik. En höjdare!


Vi slog oss sedan ner på en filt, åt middag och fick sällskap av finaste Sara som var ute med barnen och här har jag fått låna Max som nu är sex veckor gammal. Vilken goding! Nu måste du komma hem Emilia och krama om alla fina ungar!


Storasyster Ella är ju ett riktigt charmtroll som vi verkligen gillar!


Otroligt söt!


Spjuveraktig...


...och ganska lik sin otroligt fina mamma! Så roligt att få träffa er!


Trevligt att sitta och njuta i solskenet, morsa lite på glada människor som passerade. Här fick jag syn på en annan Lindgren som såg ut att vara i fin form! Berka verkade lite mer upptagen av telefonen.


Trevligt också med en utflykt på hemmaplan!


Och roligt att få hänga med finaste syrran som jag inte träffat på länge!


Ljuvligt väder!


Och en fin akt med Sofia Karlsson i solskenet!

Hon sjunger otroligt vackert och gitarristen Mattias Perez var en lysande musiker. Vackert och lite sentimentalt här också med finnarna vann då jag älskar band med humor!
 
Nu har vi vilat hemma en stund och jag ska ner igen tillsammans med syrran för att lyssna på Movits! Synes!