Vattenlek

När jag och maken träffades för snart 37 år sedan var han redan fullfjädrad fotograf och anställd på Norran. Och det fotograferades en hel del även på fritiden. Inte sällan fick jag ställa upp som "fotomodell" och det låter kanske mer glamouröst än det egentligen var - jag fick ofta ro hans pappas gamla eka i Fjälsjön mitt i natten när det var dimma... Haha!

Idag var jag dock ute och lekte fotomodell igen alldeles frivilligt. Det var ju så friskt väder... Vi såg några bilder igår av en som slängde varmt vatten i den här kalla luften. Måste testas! Påpälsad (jag) och laddad med kamera (maken) gick vi ut på uppfarten och larvade oss.


Coolt rökmoln där vattnet frös på vägen.


Ja, man vill ju gärna testa några gånger trots att maken inte ens hade tagit på sig långkalsonger... Men han är bra! Både på att fotografera och att frysa... 


Riktigt läckert!


Och den sista blev snyggast!

Sedan blåste vi såpbubblor också! En glad förmiddag en kall vinterdag i januari. Man har ju inte roligare än man gör sig! Haha!
 
Sedan har det blivit jobb, matshopping och middagsfix. Imorrn kommer Åsa och Ola på middag och det ska bli så kul! Nu tävlar vi i "På spåret" men tar hem få poäng. Vem hade kunnat tro att pudelklippning varit en OS-gren? Ha en fin fredagkväll alla!
 
 
 
 
#1 - - Olliann Lundberg:

Snygga bilder!

Svar: Tack!
Monica Lindgren

#2 - - Emma Grann Fotografi:

Riktigt snyggt :)

Svar: Tack!
Monica Lindgren