Middagsmys och jobb

Det är lite mildare nu men fortfarande så enormt vackert ute när solen kikar fram! Synd att jag suttit inomhus hela dagen för att hinna ikapp i förväg (kan man säga så?) då den kommande veckan verkligen är fullbokad...

Såg i alla fall lite glimtar av guld...

Igår blev det lite stök här hemma, matlagning och så besök på revyn. Fick många frågor om "Emmas" frånvaro och hur det känns för mig när det spelas revy i stan och jag inte är med? Ja, nu har jag ju själv valt att göra andra saker så det är inget problem. Jag har önskat grabbarna lycka till med allt men trodde kanske att det skulle vara mer nytänk och nya figurer - och inte så mycket en återkomst för Lövångersrevyn som vi ju gemensamt lade ner.
 
Men på det stora hela var det dock en trevlig kväll och tjejerna från Lerum gjorde bra ifrån sig! Äntligen damernas år? Många aktuella inslag där filmtekniken fått stor plats och funkade fantastiskt bra! 
 
Sedan hade vi en riktig myskväll tillsammans med Åsa och Ola som kom på middag - vår första gemensamma parmiddag! Sååå roligt att också kunna umgås alla fyra. 
 

Gjorde en repris på min kalla gazpacho med chilimarinerade pilgrimsmusslor till förrätt och renfilé med en ny, god (men tyvärr ful) potatisvariant som inte gjorde sig så bra på bild! Haha!
 
Lite sällskapsspel och mycket prat, glad stämning och en väldigt lugn och behaglig kväll som jag tror vi uppskattade allihopa. Det är "gött" att umgås med nära vänner! Och efter ananaspajen (tack för receptet Mikael Bengtsson!) var vi också ganska mätta - med en släng av paltkoma... Roligt att ni kom och välkomna åter när ni vill!

Nu ska jag fortsätta mitt skrivande! Ett föredrag klart och nu återstår ett par specialskrivna underhållningstexter som kanske får bli färdigställda imorrn. Ha en fin kväll alla!