Dag 1 - lätt som en plätt!

Så har jag nu kämpat mig igenom första dagen med osaltad kyckling, lax, ägg och vatten - varvat med supergoda mineraler och vitaminer. Tur att de senare lyfter kosten under den här perioden! De är dessutom nyttiga, naturliga och nödvändiga. Nu låter jag helt hjärntvättad men artikeln jag läste idag bekräftar uppgifterna:
 
Kosttillskott
 
"Idag när vår mat innehåller mindre näring än någonsin behöver vi mer näring än någonsin eftersom vi exponeras för så mycket miljögifter och stress." Ja, det kan jag nog med lätthet skriva under på. Nu är jag inte ute efter att förändra världen. Det räcker bra för mig om jag håller mig frisk och att andra kanske inspireras till ökad medvetenhet när det gäller mat - och framför allt dryck! 
 
En ganska bra dag där vi kikat på golv till köket - och kanske också bestämt oss! Inte lätt med allt utbud som finns. Det är väl först när köket står på plats som man kommer att upptäcka vad det var man skulle velat ha istället... Haha!
 
Klippning på eftermiddagen hos bästa Sara (som alltid gör ett gott jobb med min kalufs), pappersjobb hela kvällen (då det bara lagts på hög), matlagning till både mig och maken (jo, han får tillägg av både salt, grädde och grönsaker) och ett par kalla och goda ägg till kvällsmat... ;) Imorrn har jag tänkt jobba hårt med annan planering och det är skönt att göra bort akuta saker innan.


Vackert ute! Hade tänkt mig en promenad men det får bli imorrn. Man ska inte träna den första veckan så jag sparar mig - men längtar efter att komma igång!
 

Vackert var det också igår när vi tände ljus på graven. 


Och mamma var nöjd med både våfflor och umgänge. Not bad!

Medan jag satt med fakturorna så fick jag på FB se att finaste Mie fortfarande jobbade och att hon ätit en spartansk, men kreativ, middag (korv i glas med senap). Tänkte att hon som får äta salt och sött borde uppmuntras. Därför åkte jag och köpte chokladgifflar till henne och surrade bort en kvart.
 
Världens mest arbetsamma kvinna behöver en croissant! <3 Se bara hur hon äter... Jag stod bredvid och kände mig delaktig (dreglade...). Det är väl det närmaste jag kommer sötsaker den här dagen.
 
Nu har jag gjort klart för idag och hunnit kika på Idrottsgalan mellan varven. Tycker lite synd om Johan Ohlsson som missade Järringpriset ännu ett år - men Sara Sjöströms bedrifter var svårslagna! Roliga inslag och ett bra program. Babben är en klockren komiker som gjorde allt rätt!
 
Nu avslutar jag dagen med lite citrussmakande mineraler och kryper i säng!
 
 
 
 
#1 - - Gunn Berglund:

Hej! Är det experiment eller är du sjuk på nå vis? Läste artikeln, säkert sanningar men det går ju ut på att köpa å köpa. Ursäkta min nyfikenhet, är oxå intresserad av bra för hälsan som jag själv har besvär med mage å tarm (stress). m.m. Blir intressant å höra ditt resultat.
Mvh Gunn /. Kramar!...<3

Svar: Hej!Jag är inte sjuk men har ju en stressig tillvaro med ett enormt sötsug som jag vill komma över och då rensar jag cellerna från allt salt och sött. Man måste dock tillsätta kosttillskott för att inte bli sjuk. Ska prova 28 dagar så får vi se! :)
Monica Lindgren