Födelsedag, premär och hantverkare!

Igår fyllde maken år så jag passade på att stiga upp och hylla honom innan han drog till jobbet! Jag och barnen har köpt gemensamma presenter och han fick börja med själva kortet:
 

Det var ett litet knepigt pussel... 


...som han lyckades lösa och på baksidan stod det:


Vi älskar dig! Grattis på födelsedan' igen Ulf! Idag firar vi 37 år tillsammans (time flies) så hela veckan blir ett enda firande - även om vi inte riktigt har tid...

Igår åkte jag ned på teatern för att göra ett sista genomdrag med Micke och sedan anslöt Åsa för att träffas och titta på premiären!


På stan! Glada och pigga men med en urusel ljussättning... Haha! Men vi tycker ju att vi duger så bilden får komma med ändå! 

Gemensam middag och lite utbyte av idéer inför framtiden! Ska bli så roligt att göra produktion tillsammans igen och vi bubblade friskt!


Sedan på plats i teatercaféet med programmet som jag snodde ihop igår!

Sedan drog det igång! Varmt, svettigt, engagerat, starkt, roligt och charmigt! Saliven sprutade och Micke var i högform - även om han nog gärna startat ventilationen när det blev som mest varmt. 


Vi fick blommor och jag överlämnade både present och choklad till den första skådespelare som gett mig förtroendet att skriva, bearbeta och regissera. Det har varit sååååå roligt och Micke har nu en produktion han kommer att kunna spela livet ut. Parallellerna mellan honom och Jompa är många och det blev en så fin hyllning. Bra jobbat Micke och lycka till framöver! Jag är så stolt över dig!

Men premiärer mitt i veckan och pågående turnéer och andra jobb gjorde att vi inte hade någon premiärfest utan drog direkt hem. För min del var det väldigt bra då jag under middagen hade fått besked att hantverkarna skulle dyka upp redan idag på morgonen! Allt var inplanerat efter helgen så det blev akut jobb igår kväll med att få undan allt som var kvar. Det är tur att maken är en handlingens man trots att han hade födelsedag!


Idag är jag trött som tusan men om man får en elektriker som kommer 07.00 så är det bara att pallra sig upp! Mikael från E/S sköter sig galant och har nu fått sällskap av...


...Anders från Montörerna som börjat lägga golv. Känns otroligt bra att jag nu bara behöver fatta små beslut och dammsuga. Värre blir det om en timme för då anländer hela köket!
 
Det blir med andra ord en hemmadag där jag får jobba och underhålla hantverkarna. Och då tror jag inte att det räcker med en rolig historia då och då... 
 
 
 
 
 
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vilken roligt födelsedagskort :)

Svar: Jaa, jag hittade det på Akademibokhandeln. :)
Monica Lindgren