Dag 17 - Tömning

Heldag i gamla köket! Har tömt skafferi och alla överskåpar, packat, kört till återvinning, soptippen och myrorna. Haft några guldstunder när jag hittade anteckningar om vad barnen sagt när de var 4-5 år. Oskar hade en hel del filosofiska funderingar och Emilia ganska rappa, komiska svar. Ska ta med det här framöver men nu är allt nerpackat. Det var i alla fall kul att läsa konversationer som den här:
 
O  - Emilia säger att hon har varit i Norge och ätit med pinnar när jag var på dagis?
Jag  - Men det är ju inte i Norge man äter med pinnar. Det är ju i Kina.
O  - Ja, men har Emilia varit i Kina?
E  - Ja.
O  - Men hur tog du dig dit?
E  - Jag körde bil.
O  - Men du kan ju inte köra bil?
E  - Jag tog en taxi!
 
Gullungarna! Helt plötsligt är jag tillbaka där igen och när Oskar ringde ikväll så läste jag upp en del fina saker. Glad att jag kan se tillbaka på den där tiden med så mycket glädje och harmoni. Det var en väldigt fin period i vårt liv, vi var friska och älskade varandra oerhört mycket! Jag måste påminna mig om det ibland - att jag inte alltid varit sjuk. Det kom betydligt senare.
 
Och ikväll så oroade sig Oskar över att jag inte får i mig tillräckligt med salt... Gulle! Det är fint att känna omtänksamheten som jag lätt ger i retur. Det är ju våra älskade småhjärtan. Alltid!
 
Hann också med lite matlagning då mina portioner tagit slut och det blev kycklinglårfilé - jättegod! 


Den här är ju mörare och saftigare än filén och godare när man inte har något annat än ägg till. Lagade även vidare så att maken fick en pastasås...

Kyckling med grönsaker, lök och en sås som jag tror blev jättegod. Men jag luktade ju bara...
 
Jag har faktiskt inte avvikit en endaste gång hittills. Imorrn är det lunch på Bryggargatan och även där har jag beställt saltfritt. Känns kanonbra att restaurangerna är så tillmötesgående.
 
Sedan blir det annars fortsatt röjning. Jag har lite pannor kvar och en del stök i tvättstugan så att det ska kännas fräscht att laga mat där. Eller värma... Jag tänker laga massor med portioner i helgen så att mikron får gå varm när det blir skarpt läge. Det blir det egentligen inte förrän v 9 men man vet inte hur väggar ser ut och om kaklet går att få loss (gick inte sist vi provade så jag tror spånplattan ryker) och det ska garanterat skruvas ny gips och lite annat. Bättre förekomma än förekommas.
 
Nu blir det sängen! Dag 17 är över och det känns som om jag skulle kunna hålla på med det här hur länge som helst! Sov gott alla glada!