Dag 14 - Gardiner och lite jobb

Lugn förmiddag och sedan några timmar hos mamma där det verkligen var dags att byta gardiner! Men hon var också sugen på sällskap så vi åt först lunch tillsammans. Hon hade nog gärna velat göda upp mig (och hade även bakat äppelpaj!) men jag hade ju med mig lite egna "godsaker". Roligt i alla fall att få sällskap vid matbordet.
 

Dåliga bilder idag då kameran var hemma men mamma såg pigg och fräsch ut!


Hon tycker att jag är jobbig som måste ta kort men det är ju kul att fler får se att hon mår bra. Ja, hon har ju sina småkrämpor men på det stora hela är det bra!


I vardagsrummet satt julen kvar... Det hade jag nästan förträngt.

Nu är det lite mer vårigt sedan jag sytt upp och strukit nya gardinerna som gillades skarpt. Älskade syster Malin dök också upp så hon bytte dukar, strök och bytte gardiner i sovrummet. Raskt marscherat av oss båda två! Sedan åt de äppelpaj till kaffet... Hmm...
 
Nåja, vad är väl en paj... I afton har jag ätit mitt första ekologiska äpple! Det var gott! Fortsätter dietandet två veckor till så nu skriver vi halvtid! Imorrn bitti är det vägning igen. Känns inte som om det blivit så stor skillnad men jag mår bra och magen är i ett fantastiskt skick! Bästa på 20 år! 
 
Lite jobb och en inbjudan färdigställd ikväll. Skönt att maila uppgifter inför morgondagen så slipper jag stiga upp så tidigt... Haha! Sov gott alla glada! Imorrn är det ledig måndag och skåptömning i köket!