Träning, jobb och mat!

Den här veckan gick hur fort som helst! Har inte bloggat sedan i söndags och det beror nog mest på att jag varit så enormt trätt på kvällarna och därför valt sängen framför datorn. Kanske ett friskhetstecken? Haha!
 
Nåja, jag gillar ju att använda bloggen som dagbok och då är det väl bra att göra en tillbakablick så att jag vet vad jag har pysslat med. Att komma ihåg allt som händer blir svårare och svårare... 
 
Måndag.
Fortsatt rensning av prylar här hemma och en lång shoppingtur med mamma som ville gå på Coop och ha sällskap. Hon hittar inte så bra längre och blir trött i benen av alltför långa turer - så hon fick gå sakta och jag sprang runt. Gick faktiskt riktigt fint och vi hann också prata mellan hyllorna.
 
På kvällen ett rejält tabata-pass i Kasamgaraget som var så jobbigt att jag var nära att kräkas... Haha! Tror att jag är i dålig kondition - eller så satsade jag bara för hårt. Försöker också avveckla sockret den här veckan och det går riktigt bra. Har varit en period där jag haft sådana "cravings" och det brukar för det mesta sluta med att det blir lite mer av mig...
 
Tisdag.
Jobb, jobb, jobb med offerter, kontrakt, fakturor, besök hos revisorn och annat som måste göras. Försöker styra upp våren lite och ska ju även skriva den här perioden. Jag kan väl villigt erkänna att det blir mer röjt här hemma än producerat text just nu - men det kanske är det viktigaste? Jag brukar konstigt nog bli mer kreativ när det är ordning omkring mig.
 
Avslutade dagen med ett Yin-yoga-pass som var en aning smärtsamt. Ja, det är hur härligt som helst men min kropp hade utvecklat en rejäl träningsvärk. Tack Anki! :P
 
Onsdag.
Oj, oj, oj... Vilken fin dag! Jobbade lite, röjde lite, betalade fakturor och annat kul. På aftonen hade jag stämt träff med fina Anna för en Broarna runt!


Vi försöker dra varandra runt en gång i veckan för att hinna prata och ha lite vuxentid. Ja, Anna har ju småbarn och då behöver man verkligen komma sig ut! Själv är jag väl bara lat som inte går oftare... Haha!


Skyline från Parkbron! Sedan åkte jag snabbt vidare och hann med ett träningspass hos Anki som gjorde ännu mer nytta med kroppen... Nu smärtar det verkligen ööööööverallt! Haha!
 

Och så vidare till Pär på Matstudion där Kasamgänget (vår hälsogrupp) skulle laga vegetariskt och ekologiskt. Helt fantastiskt roligt och gott!


Jag och Camilla slog oss ihop för att göra fylld pasta med tomatsås. Hon är mitt favoritobjekt just nu, pigg som en mört och glad på varje bild!


Och lite galen mellan varven... Att kavla pastadeg är ingen lek men jag är glad att hon tog sig an just den uppgiften då mina armar är lite veka...


Här är tomatsåsen på kokning, pastakuddarna på väg ner i vattnet och vi är, som synes, sjukt nöjda! 


Voilá! Pastakuddar med fetaost, spenat, purjo och valnötter på en bädd av lite chunky tomatsås med chili och vitlök. Vi var närmast rörda av vår egen prestation... Haha!


Ja, ni ser ju själva... Men, skämt åsido, det bästa var att allas rätter smakade heeeeelt gudomligt!

Nu lånar jag lite bilder som Pär tog under kvällen. Han är ju bäst! Att spendera en kväll i matstudion under hans ledning är supertrevligt! Han är dessutom en skicklig kock och lika god pedagog. Bara att hänge sig!


Lite tilltugg när vi kom. Pumpa i små portioner. Vi fick dessutom friterad kålrot som var galet god!


Annika skalar till den indiska grytan.
 

Pastadeg blir till!


Full koncentration när den japanska omeletten rullas.


Risotto med svamp och västerbottensost... Mmm...


Tempurafriterade grönsker med en majonnäs kryddad med japansk soya, ingefära och vitlök. Helt gudomligt!


Här testar jag att göra små pastaöron... 


Och grytan hälls upp på fat. 

Underbara svartvita bilder Pär! Tusen tack! Och här kommer maträtterna:


Japansk omelett med avocado och rostad paprika på bädd av grönkål.


Risotton.


Tempuragrönsakerna.


Indiska grytan.


Och naturligtvis pastan. Igen... Haha!


Svartrot med smak av apelsin och dragon.

Och som avslutning en smaksatt färskost toppad med hallon och limezest. Ni fattar ju att vi var både lyckliga och galet hungriga innan det blev klart...


Här har jag lastat för mig... Mmm...

Vi hann också med ett kort besök i hans studio innan vi åkte hem. Här är det en grupp som tydligen sjunger in lite spirituals. Tyvärr var de lite stiffa och ville inte svara på några frågor... Tur att de sjöng desto bättre! Haha!

En härlig och hektisk vecka avslutas nu med jobb och mera nöjen. Återkommer givetvis till både Julsaga, Rotary och helgkurs! Ha en fin torsdag!