En dildo?!

Sitter och jobbar, försöker skriva nytt och även hitta låtar jag vill göra. Jag ska ta några sånglektioner nu och det är bra att ha förberett något man gillar - men som också är en utmaning... Ja, nu är det kanske inte så svårt att utmana mig - men även en medelmåttig sångerska vill utvecklas. Tur att jag har världens bästa sångfröken; Mia Sommar!
 
Bläddrar i Spotify, fastnar gärna för mina favoriter "Steely Dan". En very best of är mycket bra!

Jag inleder ju "Lyckligare nu" med min älsklingslåt "Deacon Blues" och skulle gärna göra någon fler om någon känns rätt.

Den här gruppen har hängt med mig musikaliskt sedan jag var 15-16 år och jobbade extra på kiosken i Lövånger. En av kunderna förärade mig en kasett med bra musik som han tyckte att jag skulle lyssna på - och jag fastnade direkt. Det fanns inga noteringar på bandet men så här i efterhand inser jag att det var LP:n "Aja" som ju kom ut 1977. 
 
Musikstilen är lite rock som nog lutar åt jazz, kanske rhytm and blues och något annat. Bra och svängigt är det i alla fall så lyssna om ni inte redan gjort det. Tror att Fagen och Becker faktiskt också har humor. Såg på Google att gruppens namn är taget från en dildo(?!?) i romanen "Den nakna lunchen" av  William S Burroughs... Haha! 
 
Ja, det här inlägget blev bara lite värdelöst vetande men det är kanske resultatet av för många timmar vid datorn... Sorry. Men det har blivit ett par texter och veckan har bara börjat. Jag fortsätter och tror att det kan resultera i en liten föreställning längre fram. En rolig den här gången! 
 
På torsdag kommer Åsa hit och vi ska förhoppningsvis både hinna surra om framtiden och besöka Matfesten! Jag ska ju kockduellera på torsdag 18.00 så kom och heja! 
 
Men nu glömmer jag ju bort att träningen också startat. Det har blivit både Core och Yoga hittills och imorrn laddar jag för ett nytt pass med bästa Anki! Onsdagar kallar hon för "Viktis" och det betyder att det är 45 minuters stenhårt tempo... Känner redan träningsvärken...
 
Nu landar jag i soffan och laddar för morgondagens shoppingtur och lunch med mamma och syrran! Mamma behöver nya kläder och skor så jag hoppas att också hon vilar sig iform. Dagsformen har ju lust att avgöra utfallet...