Mat och kultur!

Började den här dagen med en tidig lunch då jag bjudit hem ett par fina tjejer! 
 

Mie och Anki kom direkt från jobbet och själv hade jag knappt vaknat... Haha! Men jag hann i alla fall fixa biffar och grönsaker så att de blev mätta. Kul att ses igen och ni får komma och äta lunch när ni vill. Det är ju bästa väckarklockan! 

Åkte sedan för att hämta mosaiken till köket - som tyvärr inte hade kommit... Typiskt när man längtar efter att göra klart! Men en kortis på stan muntrade upp mig och en fin kvist hortensia blev fräscht på bordet. Jag fick t o m tack för att jag handlade "hemma". Tror att jag kommer att få fler sådana etiketter om jag känner mig själv rätt... Haha!
 

Klart vi handlar lokalt! Vi vill ju ha servicen kvar! 

Lite fix hemma och medan maken hämtade Emilia på bussen så åkte jag till teatern för att se "I faderns, sonens och försäkringskassans namn" med Erik Löwenthal.

Här har han precis startat och det blev en stark, rolig och väldigt personlig berättelse om svårigheter, kommunikation och tungrodd byråkrati kring vardagen för hans utvecklingsstörda son. En ögonöppnare för många och en viktig föreställning att spela! Tusen Tack!
 
Avlsutade kvällen med hockey och det var mindre kul... Tur då att jag kunde ägna mig åt lite annat när det såg för mörkt ut. Jag har bestämt mig för att åka till Oslo på Nordiskt Landsmöte i mitten av maj och det ska bli riktigt roligt! En helg med sinnesro och fina möten kan aldrig bli fel!
 
Nu inväntar jag flickan som naturligtvis hann iväg till kompisar innan jag kom mig hem. På lördag kommer också Oskar och det ska bli härligt att ha barnen hemma!