Sol och mat!

Vi har det oförskämt bra - vädret är ljuvligt, maten utmärkt och värmen härlig. Vi är ju här för att må gott och med en positiv inställning så blir man för det mesta också väldigt nöjd. Den enda vi saknar idag är Åsa som fyller år och som vi skulle ha firat i Antibes... Men jag har ringt och grattat och vi får göra om det här nästa år!

Drabbades dock av stress idag då det kom fler mail och mess efter varandra med saker som jag egentligen inte hade tänkt bry mig om förrän jag kommer hem. Jag behöver egentligen inte åtgärda - men blir man påmind så drar magen igång... Ringde och mailade ett par från stranden för att få det ur världen på en gång.
 

Och det här fantastiska torget blir en ständigt återkommande glädje. Det är så fint, stort och öppet men ändå intimt och mysigt. Och jag älskar deras vattenleksaker...


Lite shopping har det blivit (med betoning på lite). Här trodde jag att maken intresserat sig för smycken men han kollade in lampsocklarna på skyltbelysningen... Haha!


Igår blev det pasta med anka till middag. Riktigt bra!


Och idag har vi fortsatt bränna oss lite på stranden. Köpte dynor och har legat lite längre bort vilket var betydligt mer avkopplande - och dessutom billigt. 


Många testar den här flygvarianten efter en båt som startade bredvid där vi låg. Dock inte jag... Höjdskräcken har blivit bättre - men knappast så bra att jag vill testa!


Ikväll gick vi till den lilla japanskan! Otroligt mysig restaurang med god och vällagad mat!

Jag tog en chèvresallad. Gott!
 

Och hennes hemlagade nougatglass med kanderade mandlar... Mmm...


Sedan blev det en sväng förbi Place Masséna igen. Vi bor inte långt därifrån så vi passar på. Och sedan är det ju för härligt att bara gå omkring i kortärmat sent på kvällen!
 

Älskar också de här statyerna som finns över hela torget. Som upplysta karameller!
 
Det blir inte mycket till bloggande men man hinner inte om man ska vara ledig (och sola och bada och motionera och äta och läsa och slappa i största allmänhet) - det tar tid... Haha!
 
Ses imorrn då vi ska ut på en vandring i grannskapet!